Van een onzer correspondenten.

Onze nationale klimaatpessimist Gerrit Hiemstra mocht dit weekend weer spreken. Hij kreeg een paginagroot interview in de Leeuwarder Courant en Dagblad van het Noorden. De krant schreef:

‘De ergernis die hij dagelijks tegenkomt over de onzin is te groot. Mensen die ontkennen dat de opwarming van de aarde door ons komt. Mensen die expres cherrypicken in onderzoeksrapporten om maar iets te vinden waarmee ze hun onzin kunnen onderbouwen. Mensen die roepen dat klimaatverandering niet bestaat zodra het een dag koud weer is. Dat vind ik echt…’ (Even zoeken naar de juiste woorden) ‘Zo ongelooflijk dom is het. Onwetenschappelijk is het. Daar kan ik niet tegen.’

Hiemstra zal waar hij kan, en zeker op twitter, niet nalaten zijn visie op klimaatverandering te benadrukken. Maar elke keer weer is er het eenzijdige beeld over de ramp die ons kennelijk te wachten staat.

Hiemstra beschuldigt anderen van kersenplukken, maar doet het zelf. Hij kan het niet laten.

mensen die hem tegenspreken op zijn account worden geblocked, zoals ook wetenschapper Ferdinand Meeus en voormalig NOS-directeur Bauke Geersing. De laatste schreef:

‘Hiemstra heeft mij geblokkeerd nadat ik hem een aantal keren mat heb gezet. Zo gaat dat met dergelijke oppervlakkige brulboeien, bang voor tegenargumenten. De perfecte blinde ideoloog.‘

Bij Hiemstra is er geen weerwoord, geen ander gezichtspunt. Climategate.nl schreef er al eerder over, zie hier.

Dat hij een gezichtsbepalend gezicht bij de NOS is die kritiekloos zijn eigen hobbies mag bedrijven, zegt veel over deze omroep. Zie hier.

Deze week was het weer raak. Hiemstra beschuldigt anderen van kersenplukken, maar doet het zelf.

Hij kan het gewoon niet laten en toont deze grafiek die ons angst moet inboezemen over ijsgroei op de Zuidpool:

Dr. Ferdinand Meeus:

‘Dit Is weer een typisch voorbeeld van hoe die alarmisten de boel bedriegen met misleidende info en cherry picking. Hier heb je het volledige plaatje met zelfde satelliet metingen voor september (max. ijs) en februari (min. ijs) met een trendanalyse. Geen daling dus. Er is grote jaarlijkse variatie tussen zomer en winter:’

Hiemstra in de LC: ‘We hebben gewoon geen tijd meer, we moeten nu in actie komen.’ Op zijn twitteraccount toont de weerman een lijst met ‘goede’ installateurs.

Dat u het maar weet.