• dinsdag 28 februari 2023
  • Want als je als volk 12 jaar een hypocriete leugenaar als premier met bijbehorende trawanten kiest dan ben je ultiem dom.

28-2-2023

-Frits Bosch- Democratie is total loss. We leven in een tijd van dwang

Wat is de overeenkomst tussen het Stikstof dossier, het Covid dossier, het Immigratie dossier, het Oekraïne dossier, het Milieu dossier? Dat is het volledig ontbreken van inspraak van de bevolking. Dwang!

Alles is dwang wat de klok slaat. Democratie in Nederland is total loss. Het bewijs ligt op straat. Is de Nederlandse bevolking akkoord met de (leugenachtige) stikstof plannen waardoor onze boeren gedwongen verdwijnen? Als er een referendum gehouden zou worden zet ik in op Neen! Staat de Nederlandse bevolking achter de desastreuze lockdowns, de uitsluiting van wappies en de zinloze mondkapjes? Als er een referendum gehouden zou worden zet ik in op Neen! Staat de Nederlandse bevolking achter de massa immigratie waardoor onze verzorgingsstaat uitgehold wordt door mensen die er geen cent aan hebben bijgedragen maar die met voorrang een woning krijgen? Als een referendum over gehouden zou worden over dit onderwerp, dan zet ik in op Neen! Staat de Nederlandse bevolking achter de uitspraak van Mark Rutte over de oorlog in Oekraïne “dit is ook onze oorlog” waarmee hij zegt dat ook Nederland in oorlog is met Rusland en ons wapentuig massaal naar Oekraïne verhuist waarbij Rotterdam de transitohaven is en een potentieel target is? Als er een referendum gehouden zou worden over dit item (denk daarbij aan het referendum over het Associatieverdrag, waarbij Rutte het lef had om z’n billen eraan af te vegen) dan zet ik in op Neen! Staat de Nederlandse bevolking achter het volgooien van ons land en Noordzee met windmolens en zonnepanelen waardoor ons leefmilieu ernstig wordt aangetast? Als er een referendum onder de Nederlandse bevolking gehouden zou worden, dan zet ik in op Neen!

We willen het niet, maar het gebeurt ‘gewoon’, met de middelvinger naar de bevolking. “Jullie hebben op ons gestemd en daarmee hebben we een vrijbrief om te doen naar ons goeddunken.” En daarbij is vooral de VVD sterk in het beloven van A maar het doen van B. Geen wonder dat de Nederlandse bevolking laat weten in geregeld onderzoek geen fiducie meer te hebben in onze democratie en nog minder in de politici. Als onze democratie een lachertje is geworden dan zijn we rijp voor implosie.

Het is om heel verdrietig van te worden. Voortdurend wordt de middelvinger naar de bevolking opgestoken ingebed in leugens. We verwijten Rusland leugens te verspreiden, maar hier is het niet beter. Ik noem hier slechts vier onderwerpen, maar ik moet helaas constateren dat de algehele trend van de Nederlandse politiek in het teken staat van dwang. Het staat in dat teken omdat “wij weten het zo goed en wij weten het beter dan het Nederlandse volk.. Het móet. En als het niet goedschiks, dan kwaadschiks (GL).” Utopia. Want dat volk is blijkbaar dom. Ze hebben daarin gelijk. Want als je als volk 12 jaar een hypocriete leugenaar als premier met bijbehorende trawanten kiest dan ben je ultiem dom. Hoe kan het zijn dat een bevolking meent dat de democratie kapot is, maar in het stemhokje toch weer voor de lieden stemt die daarvoor verantwoordelijk zijn. Dan ben je echt heel dom. Okay, dwang is dan je verdiende loon.

Frits Bosch, econoom en socioloog. Tevens auteur van “Risico als obsessie”, “Dat is het risico”, “Wereld op een keerpunt” “Onbehagen bij de elite”, “Schaft ook Nederland zich af?” en “Feminisme op de werkvloer”.

DDS