Eerste aflevering van 4-delige reeks met prof. dr. Kees de Lange. Thema: Stikstof.

Prof. dr. C.A. (Kees) de Lange (1943) is lid van de Amerikaanse denktank The CO2 Coalitionwww.co2coalition.org). Met Amerikaanse collega’s bestudeert hij fundamentele fysische problemen op het gebied van milieu, klimaat en energie.

De Lange studeerde wis-, natuur-, sterrenkunde en elektronica (cum laude) aan de Universiteit van Amsterdam en promoveerde in de theoretische chemie in Bristol, Engeland. Hij is emeritus hoogleraar atoom-, molecuul-, en laserfysica aan zowel de Vrije Universiteit als de Universiteit van Amsterdam.

Hij was Statenlid in de Provincie Noord-Holland voor 50Plus, was lid van de Eerste Kamer (2011-2015), aanvankelijk voor de OSF, maar later als onafhankelijk Senator onder de naam Fractie De Lange. Gedurende zijn loopbaan is De Lange actief geweest op meerdere terreinen. Zo is hij voorzitter geweest van de Vereniging voor Academici bij het Wetenschappelijk Onderwijs (VAWO), en van de Centrale OndernemingsRaad (COR) van de Universiteit van Amsterdam. Ook was hij voorzitter van de Nederlandse Bond voor Pensioenbelangen (NBP) en van het Wetenschappelijke Bureau van 50Plus.

Zijn motto:

De uitverkoop van democratische waarden en het weggeven van zeggenschap over onze eigen toekomst door de Nederlandse politiek dient gekeerd te worden.

Persoonlijke website www.cadelange.nl

Voor de eerste aflevering waren we voor de opnames te gast op Finca Pura Vida. In het afgelegen Gaucin werden we goed ontvangen door Danielle Jaspers, die samen met haar man en huisarts Felix Van der Wissel eigenaar is van deze prachtige finca. Samen organiseren zij in deze rustgevende omgeving workshops. Onder de naam ‘Tribu del Alma‘ organiseren zij retraites en transformatieweken in dit groene hart van Andalusië. Het was onze uitvalsbasis voor de opnames van onze 4delige reeks met Kees de Lange en het was steeds een plezier om terug te keren naar deze oase van rust.

Meer info vind je op hun website.

Finca Pura Vida -Gaucin

Bron hier.