PVV haalt uit naar prijsplafond: 'Te rommelig, te ingewikkeld en halfbakken'

Datum:
  • donderdag 5 januari 2023
  • in
  • Categorie: ,
  •  De invoering van het energieprijsplafond gaat gepaard met veel chaos.


    Marit Nube  5-1-2022


    Zo zijn er lange wachttijden bij energiebedrijven, en weten klanten niet waar zij aan toe zijn. PVV'ers Geert Wilders en Alexander Kops hebben daarom een aantal kritische vragen ingediend voor Klimaatminister Rob Jetten (D66). 'Ga het regelen en laat de mensen niet in de kou staan!' roept Kops Jetten op.

    Het energieprijsplafond is ingevoerd per 1 januari 2023, en minstens een miljoen klanten moeten hun meterstanden doorgeven. Veel klanten hebben daarom vragen over hun meterstanden. Maar zij krijgen geen antwoorden, omdat de energiebedrijven vanwege de grote drukte veelal onbereikbaar zijn, meldt Algemeen Dagblad.

    Er zijn lange telefonische wachtrijen, en bij Essent worden de telefoontjes na drie minuten wachten gewoon automatisch beëindigd. Eneco hanteert momenteel een wachtrij van meer dan een uur om in de app te komen.

    PVV-Kamerlid Alexander Kops is erg kritisch op de ontstane chaos. 'Het prijsplafond is te rommelig, te ingewikkeld en halfbakken. Nu al is het een chaos. Energiebedrijven onbereikbaar; huishoudens weten niet waar zij aan toe zijn,' schrijft hij. Samen met Geert Wilders heeft hij vragen ingediend aan Klimaatminister Rob Jetten (D66).

    Hoe kan het dat energiebedrijven amper bereikbaar zin voor klanten met vragen, klachten en zorgen over hun energierekening en het prijsplafond?' luidt onder meer een vraag. Ook willen Kops en Wilders weten waarom telefoontjes in de wachtrij al na drie minuten worden afgekapt. Tot slot is er de vraag wat er gebeurt als klanten niet op tijd hun meterstanden kunnen doorgeven.

    NieuwRechts

    0 reacties :

    Een reactie posten