Tijdens het debat over de mondkapjesdeal gebeurde er iets heel vreemds

• maandag 26 december 2022
  •  “Nu hebben we toch wel iets heel opmerkelijks gezien,”

Robin de Boer 26-12-2022

Help door deze info met je kennissen op je socials te delen!
    Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:04

Tijdens het debat over de omstreden mondkapjesdeal met Sywert van Lienden gebeurde er iets opmerkelijks. Minister Conny Helder voor Langdurige Zorg had geen antwoorden, waarna een aantal partijen opperde om Hugo de Jonge, oud-minister van VWS, erbij te halen.

Toen begonnen de kartelspelletjes, constateerde FVD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen, die bij het debat aanwezig was. In de commissievergadering telt elke stem één keer en de kritische partijen hadden de meerderheid. “We konden de minister ontbieden.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

Machine van het kartel ging draaien

“Toen gebeurde er iets heel vreemds. De machine van het kartel ging draaien. Eén van de leden van de commissie die aanvankelijk voor was, was ineens tegen. Dat was Westerveld van GroenLinks. Een ander lid, dat al weg was uit het debat, kwam ineens snel teruglopen. Dat was Attje Kuiken,” aldus Van Houwelingen.

Daarvoor is op de beelden te zien dat Van den Berg (CDA) druk aan het bellen is. Kort daarna verschijnt Kuiken weer in de zaal. De kritische partijen waren niet langer in de meerderheid en De Jonge (CDA) werd niet uitgenodigd.

Iets heel opmerkelijks

“Nu hebben we toch wel iets heel opmerkelijks gezien,” stelt Van Houwelingen. “Er wordt geschorst. In eerste instantie hebben de partijen die De Jonge willen uitnodigen de meerderheid. Mevrouw Van den Berg gaat even weg om te bellen. Kort daarna komt Attje Kuiken (PvdA) opdraven, speciaal om tegen te stemmen. Daardoor heeft de coalitie net de meerderheid.”

“Daarom noemen we het ook altijd een partijkartel. Als puntje bij paaltje komt, dan steunen ze elkaar, of ze nou wel of niet in de coalitie zitten.”

PvdA ster Attje Kuiken is vergif voor de politiek, hetzelfde geldt voor die Tut Hola Westerveld van Groen Links.
    Wat zijn dat soort minderwaardige wezens funest voor wat eens onze Democratie was.

Voor geld en macht lopen ze 24/7 pieperdienst, meeheulen met de wappies van het kartel. De overige oppositiepartijen zijn complotdenkers daar willen ze hun vingers niet aan branden.