Rechtse Europarlementariër vreest voor golf aan armoede door groene ideologie: "Klimaatbeleid zorgt voor inflatie"

• vrijdag 16 december 2022
  •  De Poolse Europarlementariër Jadwiga Wisniewska is uiterst kritisch op de uitwassen van de "groene ideologie".

Bart Reijmerink  15-12-2022

Volgens stijgen de armoedecijfers in Europa vanwege het verstikkende klimaatbeleid. De groene ideologie zou rampzalig zijn voor de Europese economische vooruitgang.

"Armoede zal toenemen als gevolg van onredelijk klimaatbeleid. Het wordt hoog tijd dat we ons beleid herdefiniëren, hiermee rekening houdend", aldus Wisniewska.

Volgens de politica is het zorgelijk dat de Europese Commissie ondoordacht de Green Deal blijft doordrukken, dit terwijl belangrijke primaire levensbehoefte onder druk staan: "De Commissie gaat nog steeds door met de Green Deal. Is dit hoe mensen zichzelf gaan voeden en hun huizen verwarmen? Het wordt tijd dat we ons heroverwegen en verantwoorde actie ondernemen."