PvdA'er Ronald Plasterk rekent af met de communisten van GroenLinks

• zaterdag 10 december 2022
  • Niets is leuker dan dat er hommeles is op links.

Mark Jongeneel 10-12-2022

Veel PvdA'ers zitten ermee in hun maag dat hun partij in zee gaat met GroenLinks. GroenLinks is de opvolger van onder andere de Communistische Partij Nederland (CPN). Ook PvdA'er Plasterk is niet blij met de voorgenomen samenwerking en rekent in zijn column keihard af met de communisten binnen GroenLinks.

In een tijd doordrenkt met excuses, waaronder de achterlijke excuses voor het slavernijverleden. Hierin staat GroenLinks vooraan om te eisen dat het kabinet haar excuses aanbiedt aan de zwarte bevolking. Ronald Plasterk vindt dit ook een mooi moment dat GroenLinks haar excuses maakt voor foute communistische partijprominenten. Omdat deze partijprominenten dat zelf nooit hebben gedaan. Laat GroenLinks dus afrekenen met deze erfzonde.

Plasterk vindt dat Jesse Klaver als fractievoorzitter van GroenLinks en Paul Rosenmöller als beoogd Fractievoorzitter van de GroenLinks/PvdA Senaatsfractie hun excuses moeten aanbieden voor het communistische verleden van de partij. Daar komt nog bij de Paul Rosenmöller in het verleden een overtuigd aanhanger was van Pol Pot. Plasterk schrijft daarom ook: ''Als de GL burgemeester van Amsterdam excuses kan maken voor zaken die zich afspeelden tweehonderd jaar voor ze geboren werd, zou de rechtsopvolger van Marcus Bakker die lijsttrekker is voor GL, Jesse Klaver, dat zeker moeten doen voor wat kortgeleden zijn partijgenoot Bakker heeft gedaan. En het zou Paul Rosenmöller, die wie weet straks fractievoorzitter wordt van een gezamenlijke GL/PvdA-fractie in de Eerste Kamer, sieren als hij voluit excuses maakt voor zijn vergoelijken van de massamoorden van Mao en Pol Pot en Stalin, en ook voor de actieve steun van Marcus Bakker aan Stalin in de tijd dat hij, Rosenmöller, zelf al een zeer politiek bewust lid van het politieke circuit was.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Naar anderen wijzen is makkelijker dan zelf je excuses te maken voor praktijken van jezelf, die je bij leven actief hebt gesteund. Daarom zullen Jesse Klaver en Paul Rosenmöller nooit hun hand in eigen boezem steken. Zo kennen we extreemlinks weer.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS

Mark Jongeneel