Mag een psychiater "complotdenkers" psychotisch noemen? | Juridisch Corona Journaal

• maandag 19 december 2022
  • De auteur komt tot de conclusie dat complotdenkers op dezelfde manier moeten worden benaderd als mensen die lijden aan schizofrenie.

18-12-2022

In deze aflevering van het Juridisch Coronajournaal staat een artikel centraal dat vorig jaar verscheen in het Tijdschrift voor psychiatrie. Daarin doet de auteur, psychiater Wim Veling, weinig vleiende uitspraken over zogenaamde complotdenkers. In de publicatie worden dissidenten geestelijk ziek verklaard.

De auteur komt tot de conclusie dat complotdenkers op dezelfde manier moeten worden benaderd als mensen die lijden aan schizofrenie. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling. Want de geschiedenis leert dat regimes maar al te graag dissidenten monddood maken door hen op te sluiten in psychiatrische inrichtingen. --- Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz. Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema's. Wij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media. Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet verbonden aan politieke, religieuze of commerciële partijen. Waardeer je onze video's? Help ons in de strijd naar een eerlijker Nederland, vrij van censuur en Steun Café Weltschmerz en word Stamgast! https://cafeweltschmerz.nl/register/ Wil je onze nieuwsbrief ontvangen in je mailbox? https://cafeweltschmerz.nl/nieuwsbrief/ Wil je op de hoogte worden gebracht van onze nieuwe video's? Klik hierboven dan op Abonneren!

Complotdenkers zijn bijna zonder uitzondering helemaal geen "complot" denkers, het zijn vaak intelligente mensen die verder kijken als hun neus lang is en dat zint bestuurlijk Nederland niet, dus worden ze erg negatief weggezet.
    De complotdenkers van 2 jaar geleden waar heel dom en deugend Nederland over heen viel, hadden alles bij het rechte eind, dus hoezo "complotdenkers" ?