Harde uithaal naar Frans Timmermans: ‘Stop deze idioot meteen in het gekkenhuis!’

• woensdag 21 december 2022
  • Nederland en andere lidstaten hebben kritiek op de natuurplannen van Timmermans.

Robin de Boer 21-12-2022

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:13

Als het aan ‘klimaatpaus’ Frans Timmermans ligt, mag straks ook geen vierkante meter natuur meer verslechteren buiten de Natura 2000-gebieden. Het plan komt voor Nederland bovenop de ‘stikstofcrisis’ en dreigt het land nog verder op slot te zetten. Nederland en andere lidstaten hebben kritiek op de natuurplannen van Timmermans.

Dankzij de klimaatpaus komt er ook een tsunami aan nieuwe Europese belastingen aan. Een CO2-taks om je woning te verwarmen of met de auto te rijden. De middenklasse mag het geld weer ophoesten.

Er is een zogeheten solidariteitsfonds van 90 miljard euro, maar dat is vooral voor de armere mensen in Zuid- en Oost-Europa. Het Vlaamse parlementslid en oud-staatssecretaris Theo Francken (N-VA) vindt de plannen onaanvaardbaar. “Zomaar plat belasten van de middenklasse, daar moet toch eens een eind aan komen,” zegt hij in een vlog.

Die Timmermans is al een tijd lekker bezig. Not.

“Die wereldvreemde mensen daar op het Schumanplein van de Europese Commissie. Stop daarmee. Vlaanderen zal hier nooit mee akkoord gaan. Niet zolang wij hier iets te zeggen hebben,” aldus Francken.

Ook in Nederland klinkt er felle kritiek. Sportverslaggever Jack van Gelder schrijft: “Die Timmermans is al een tijd lekker bezig. Not.”

Hersenspinsel

Emile Ratelband trekt op social media fel van leer. “Stop deze idioot meteen in het gekkenhuis! Hij streeft een hersenspinsel na ten koste van miljoenen mensen die deze waanzin langzamerhand zijn gaan geloven.”

“Hebben we geleerd van covid? Ik geloof het niet! De oversterfte spreekt voor zich. Leren we hier van? De overheid duwt ons zaken door de strot en we gaan als lammeren naar de slachtbank! En we laten het zelf toe!” vervolgt Ratelband.