Caroline van der Plas (BBB): kabinet bedonderde de boel, gesprek 4 ministers in EU ging NIET over 'natuurherstel'

• zondag 25 december 2022
  •  Niet Staghouwer, maar minister Harbers (verkeer, luchtvaart) was mee, blijkt uit gespreksverslag.

Michael van der Galien 25-12-2022

Caroline van der Plas heeft op Twitter hard uitgehaald naar het kabinet en met name naar minister Van der Wal (VVD). Die heeft namelijk keihard gelogen. Het gesprek dat vier Nederlandse ministers in Brussel hadden ging namelijk niet over natuurherstel, wat Van der Wal zei, maar over "woningbouw, verkeer en energietransitie." Oh, en minister Staghouwer was er helemaal niet bij.

Lopen er in Nederland grotere leugenaars rond dan het gajes van Rutte IV? Nee. Niet eens bijna. Advocaten liegen minder dan dit tuig. Sterker nog, veroordeelde criminelen liegen minder. Dan heb ik het óók over de vele moordenaars die in de gevangenis zitten die bij hoog en bij laag volhouden dat ze niets gedaan hebben terwijl er video's zijn van hun misdaad, live opgenomen en gestreamd op Facebook.

Dat wisten we al, maar het kabinet maakt het nu wel heel bont. Caroline van der Plas heeft namelijk ontdekt dat ze keihard gelogen hebben over het gesprek dat "4 [Nederlandse] ministers en [een] Eurocommissaris" zogenaamd "dit voorjaar in Brussel" hadden. Dat gesprek, zegt Van der Plas, "ging niet over natuurherstel zoals Van der Wal de Kamer vertelde, maar over woningbouw, verkeer/infrastructuur en energietransitie."

Oh, en om het verhaal nog een beetje erger te maken: waar het kabinet de Tweede Kamer vertelde dat minister Staghouwer erbij was blijkt dat nu onzin te zijn. Totale onzin.

In een Twitterdraad (zoals meerdere tweets achter elkaar over hetzelfde onderwerp heten) gaat ze dieper in op de materie.

"Niet Staghouwer, maar minister Harbers (verkeer, luchtvaart) was mee," aldus Van der Plas, die zich daarbij baseert op het... jaarverslag. "De 4 uit Den Haag waren Van der Wal, Jetten, De Jonge en Harbers. Werd gesproken over stikstofreductie tbv woningen, verkeer, windparken en zonneveld. Niet over natuur," gaat ze verder.

En dat is nog niet alles. Oh nee. Van der Wal vertelde aan de Kamer dat de Eurocommissaris het kabinet had verteld dat het eerst maar moest "leveren" voordat het mogelijk meer ruimte kreeg van Brussel. "Maar uit gespreksverslag blijkt iets anders. Daarin staat dat Eurocommissaris NL juist hulp wil bieden, wijst op de ruimte in de Habitatrichtlijn en mogelijkheid innovaties," aldus Van der Plas.

Met andere woorden, het kabinet heeft Brussel de schuld in de schoenen geschoven voor het onmenselijke anti-boerenbeleid. Maar dat blijkt een enorme leugen te zijn.

Zelfs dat is nog niet het hele verhaal. "Ook zegt Van der Wal tegen Kamer dat Eurocommissaris heeft gezegd dat NL eerst maar eens aan de slag moet met natuurherstel voordat het wat kan verwachten van EU. In gespreksverslag staat geen woord over natuurherstel, wel over woningbouw, infrastructuur en energiestransitie," aldus Van der Plas.

Die Eurocommissaris was veel coulanter dan het kabinet ons wil doen geloven - en dan het kabinet zelf. De Europese autocraat vertelde het kabinet namelijk "dat gestelde ambities door Kabinet wel erg ambitieus zijn, om percentage onder de KDW’s te krijgen, en twijfelt ook openlijk aan de modellenwerkelijkheid die in Nederland geldt, wat heeft het kabinet met deze informatie gedaan?"

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Daarbij zei de Eurocommissaris ook dat "gebruik kan maken van mogelijkheden en flexibiliteit in Habitatrichtlijn."

Dit kwam dus vanuit de Eurocommissaris zelf. Het waren de ministers en de rest van het kabinet die daar niets mee wilden doen.

Natuurlijk weet iedereen wat de reden is: D66 heeft het kabinet en daarmee het parlement én het hele land in gijzeling genomen. Het is echt zo. Knettergekke, doorgeslagen, antidemocratische, rechtsstaat-ondermijnende Natuurgekken hebben het totaal voor het zeggen in ons land.

Volg mij op Twitter.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS