blckbx today #111:

• vrijdag 9 december 2022
  •  Twitter geeft shadow banning toe | Vooruitblik coronaplannen 2023 | Jorn Luka

ZIE HIER de uitzending

Prof. dr. Jan Grandjean is de nieuwe voorzitter van Stichting 'Het Artsen Collectief. Vanavond vertelt hij meer over zijn visie met de stichting en reflecteert hij op het laatste nieuws rondom de coronaplannen van onze overheid. Vandaag publiceerde Twitter opnieuw een ontluisterende kijk op de censuurmethodes die ze zelf toepaste. Uit de vrijgegeven stukken blijkt onomstotelijk de beïnvloeding van het publieke debat middels shadow bannen. Dat en meer in blckbx today.

Vrijdag 9 december 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Prof. dr. Jan Grandjean is de nieuwe voorzitter van Stichting 'Het Artsen Collectief. Vanavond vertelt hij meer over zijn visie met de stichting en reflecteert hij op het laatste nieuws rondom de coronaplannen van onze overheid. Hiervoor pleit de VVD voor een coronatoegangsbewijs in de nieuwe Wet Publieke Gezondheid en het Ministerie van VWS heeft hiervoor maar liefst 160 miljoen euro begroot.
    • Vandaag publiceerde Twitter opnieuw een ontluisterende kijk op de censuurmethodes die ze zelf toepaste. Uit de vrijgegeven stukken blijkt onomstotelijk de beïnvloeding van het publieke debat middels shadow bannen. Hiermee werden kritische politici en wetenschappers in vergaande mate monddood gemaakt. Medisch Ethicus Wendy Mittemeijer praat ons aan tafel bij over deel II van de 'Twitter Files'.
    • Voor velen is Jorn Luka geen onbekende meer. Hij was een uitgesproken stem in het coronadebat en met zijn podcast The Truemanshow zocht hij afwijkende geluiden die hij een podium gaf met duizenden kijkers als gevolg. Met zelfs Ahoy achter de rug rijst de vraag wat het komende jaar voor hem in petto heeft.
    • Desk: ondernemer Jorn Luka, emeritus-hoogleraar cardiothoracale chirurgie prof. dr. Jan Grandjean en medisch ethicus dr. Wendy Mittemeijer-Ooteman.

• Presentatie: Sanae Orchi

blckbx