blckbx today #108:

• zaterdag 3 december 2022
  •   Nieuwe Tegenwind docu | Boeren 'illegaal' door opgeheven PAS | Wolf verdrukt landbouw

2-12-2022

Producent Alain Grootaers vertelt meer over de nieuwe Tegenwind docuserie én hij geeft ons een update over de maatschappelijke ontwikkelingen in België. Gisteren waren er weer boerenprotesten in Overijssel en blckbx was aanwezig met live verslaggeving ter plaatse. Journalist Maurice van Ulden dook in het dossier van de PAS-melders waarmee nu ruim 3.000 boeren in de problemen komen als ze de opgelegde stikstofregels moeten naleven. Dat en meer in blckbx today.

Vrijdag 2 december 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Met immunoloog Carla Peeters ging in november de eerste aflevering van de nieuwe Tegenwind docuserie in première. Producent Alain Grootaers vertelt meer over hierover én hij geeft ons een update over de maatschappelijke ontwikkelingen in België.
    • Gisteren waren er weer boerenprotesten in Overijssel en blckbx was aanwezig met live verslaggeving ter plaatse. Journalist Maurice van Ulden dook in het dossier van de PAS-melders waarmee nu ruim 3.000 boeren in de problemen komen als ze de opgelegde stikstofregels moeten naleven.
    • De wolf is terug van weggeweest. Volgens wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker is dit dankzij de miljoenensubsidies van lobbyclubs die de wildernis in ons land willen herstellen, ten koste van landbouwgrond. Hij legt ons uit hoe dit zit.
    • Uitgelichte artikelen van De Andere Krant

Desk: producent/journalist Alain Grootaers, journalist Maurice van Ulden en wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker
    Presentatie: Flavio Pasquino