We zijn de Oekraïne-leugens zat – de waarheid ziet er anders uit!

• zondag 6 november 2022
  • Categorie: , ,
  •  Je hoort helemaal niets meer van de eindoverwinning van het Westen in de Oekraïne.

(Door: “KEWIL” – Vertaling: E.J. Bron)

Je hoort helemaal niets meer van de eindoverwinning van het Westen in de Oekraïne. Twee, drie weken geleden nog verheugde onze leugenachtige pers zich ieder uur op de ineenstorting van de Russen binnen enkele minuten, de totale nederlaag van Poetin en zijn spoedige onthoofding door de leiders van het Westen, van de NAVO, van de EU en van Berlijn op het schavot in Kiev.

Als je onze leugenachtige media hoorde, die zich deels ook zelf beliegen en door hun zelf gesponnen web de realiteit al lang niet meer helder zien, dan had Rusland de Oekraïne-oorlog definitief verloren. Nu moeten we ijverig wapens leveren. Het beest Poetin is binnen enkele dagen uit de weg geruimd, Rusland verslagen en het Westen kan de gestolen buit eigenlijk al lang verdelen. Met de realiteit had dat echter helemaal niets te maken. Een noodzakelijke rechtzetting, de waarheid ziet er zo uit:

Geen “aanvalsoorlog”, maar een beperkte militaire operatie

Rusland startte eind februari 2022 geen “aanvalsoorlog”, maar een beperkte militaire operatie, die eerder behoedzaam de Donbas moest veroveren. Na de valse start van de Russen richting Kiev ging het in de Donbas tamelijk langzaam voorwaarts. De Russen spaarden hun leger en de burgerbevolking – tot nu toe.

De Russische strijdkrachten in de Donbas bestaan tot nu toe nauwelijks uit reguliere troepen of zelfs elitesoldaten, maar men heeft vrijwilligers ingehuurd, waaronder veel oudere veteranen met het is Rusland vorstelijke loon van omgerekend tot circa $ 1500,- Daarbij kwamen delen van de mannelijke weerbare bevolking uit de Donbas, min of meer moreel gedwongen, maar ook dat eigenlijk geen opgeleide soldaten.

Dat ziet er anders uit met de strijdlustige Tsjetsjenen en de huurlingen van de Wagner-groep: overwegend jong en allemaal russen en gemotiveerd. Die hebben militair gewicht. Hoeveel het zijn – geen idee. Maar er werd wel 20% van de Oekraïne veroverd en beveiligd.

Russische verliezen veel geringer dan Oekraïense

Hoeveel verliezen de Russische strijdkrachten tot nu toe leden? Geen idee, het Kremlin geeft daar geen informatie over, en de Oekraïne liegt. Geheel in tegenstelling ook tot onze getikte media kun je er echter van uitgaan dat de Russische verliezen dankzij de voorzichtige oorlogsvoering hoogsten de helft tot een derde deel bedragen dan de Oekraïense. Herinnert u zich nog de belegering van de Oekraïense Azov-misdadigers in de Azov-staalfabriek? De russen belegerden de bende huurlingen alleen maar en hadden geen doden, totdat de bende eindelijk uitgehongerd uit zijn holen kroop.

En bij de burgers? Boetsja is in ieder geval deels fake. Terwijl de Russen in de Russofiele Donbas ageerden, probeerden ze de hele tijd om burgerslachtoffers te vermijden, terwijl het door het Westen bezopen deel van de Oekraïne, dat de Russen als “beesten” en “ongedierte” haat, crimineel het oostelijke deel van de Oekraïne naar believen beschoot, kleuterscholen en scholen als schilden misbruikte en flats tot op de dag van vandaag bombardeert, om dit daarna bij Poetin in de schoenen te schuiven. De eigen burgerbevolking, omdat deze in de Donbas Rusland gezin is, speelt geen rol. Laat die maar verrekken, denkt de Zelensky-junta. Dat gaat zo door tot op de dag van vandaag.

Hoewel het Russische vrijwilligersleger desondanks zoveel terrein veroverde, werd dit terrein daarna weinig beveiligd, zodat de Oekraïense tegenstoot enkele weken geleden behoorlijk snel vooruitkwam en in het Westen al arrogant als de eindoverwinning werd gevierd. Maar dat is nu afgelopen.

Nu komen de jongere, vers opgeleide Russische reservisten

Over twee tot drie weken komen de onder de wapens geroepen jongere Russische reservisten, vers opgeleid, naar het front. Onze pers liegt alleen maar als ze schrijft dat die geen schoenen en geweer zouden hebben. Het was vanaf de eerste dag van de mobilisatie duidelijk en stond ook in westelijke kranten dat deze reservisten eerst enkele maanden lang hun militaire kennis en training opfrissen en nieuw opgeleid worden, voordat ze naar het front komen, wat over een paar weken staat te gebeuren. En dan wordt de Donbas volledig door Rusland veroverd.

Overigens heeft het Kremlin sowieso weer het initiatief sinds men elektriciteitscentrales, waterleidingen en andere infrastructuur bombardeert, wat Oekraïense aanvallen zwaar belemmert en de burgerbevolking week maakt. De Zelensky-Oekraïne heeft er blijkbaar op vertrouwd dat Poetin eindeloos toekijkt wanneer Kiev met wapens wordt overspoeld, de NAVO het land binnendringt, raketten en satellieten aanstuurt en alle afspraken schendt.

Inderdaad heeft Poetin veel te lang toegekeken en niets tegen de brutaliteiten van het Westen ondernomen. Pas sinds hij het vijandige deel van de Oekraïne met Russische raketten en drones beschiet, begint alles te wankelen en ook menigeen in het “waardewesten” twijfelt langzaam aan de overwinning van de NAVO.

Als Poetin afgezet wordt, dan door veel oorlogsgeilere leiders

Poetin moet echter meer doen en hij staat behoorlijk onder druk, bijvoorbeeld van de Tsjetsjeense generaal Kadyrov, om de Oekraïners eindelijk een paar gevoelige klappen toe te dienen. Poetin wil nog steeds vrede met de vijanden in de Oekraïne, en ook daar is het oerstomme Westen nogal idioot bezig.

Dat gelooft namelijk serieus dat er in Rusland oppositiekrachten zouden zijn die Poetin afzagen en het westelijke speeksel op hun knieën willen oplikken en bijvoorbeeld biljoenen schadevergoedingen zullen betalen. Wat een onzin. Nee, geheel integendeel: als Poetin afgezet wordt, dan door veel oorlogsgeilere leiders met ondersteuning van de meerderheid van de Russen, die veel hardere actie eisen en Kiev, indien nodig, met de aardbodem gelijk willen maken.

Moskou kan de Oekraïne ook conventioneel snel vernietigen

Dat snappen echter de politieke en militaire runderen van Washington via Brussel tot Berlijn niet. Zij willen Ruslands kadaver in stukken hakken, en gaan in werkelijkheid dan zelf met Poetin ten onder.

Het is in ons eigen belang dat Poetin nu eindelijk onbarmhartigheid en een grotere knuppel laat zien. Het Westen heeft van Ruslands conventionele arsenaal blijkbaar niet het geringste idee. Moskou kan de Oekraïne ook conventioneel snel vernietigen.

We willen per slot van rekening geen atoomoorlog vanwege deze corrupte staatsconstructie! We willen zelfs geen kou lijden voor Kiev!

Bron:
    pi-news.net