Van Haga (BVNL) begrijpt niets van achterkamertjespolitiek kwestie Arib

• woensdag 16 november 2022
  • Categorie: , ,
  •  Het interesseert het partijkartel niets dat de democratie in zwaar weer verkeerd.

Mark Jongeneel 16-11-2022

Van Haga (BVNL) begrijpt niets van achterkamertjespolitiek kwestie Arib

Net als een groot gedeelte van Nederland begrijpt Wybren van Haga (BVNL) er helemaal niets van dat een meerderheid van het parlement weigert om zo snel mogelijk plenair een debat te voeren over de kwestie Arib. De coalitie heeft gisteren namelijk een Kamerdebat geblokkeerd over dit onderwerp. Dit bewijst weer dat onze democratie wordt gegijzeld door het partijkartel. Het partijkartel dat weinig op heeft met transparantie en integriteit.

"Partijen, met allerlei belangen, schijnen dat liever in de achterkamertjes te doen, dan dat de mensen thuis mee kunnen kijken hoe wij deze schaamteloze vertoning als Kamer in de plenaire zaal met elkaar oplossen teneinde de verloren waardigheid van ons parlement te hervinden", stelt Wybren van Haga, die het een gotspe vindt dat men niet wil spreken over mogelijk meerdere keren strafbaar lekken uit het Presidium, het dagelijkse bestuur van de Kamer.

"Er wordt geen klare wijn geschonken over het feit dat de ambtenaar die over Arib geklaagd had en de leiding over het onderzoek naar de oud-Kamervoorzitter zou krijgen, we vinden het heel normaal dat dik betaalde ambtenaren hun functie met doorbetaling van het salaris neerleggen (lees; werkweigering) en we pikken het dat er nog steeds geen onafhankelijk onderzoek is opgestart naar Arib. Dat is niet in het belang van de oud-Kamervoorzitter, de huidige Kamervoorzitter, de ambtenaren en het aanzien van het parlement", zegt Van Haga die stelt dat de 'gewaardeerd oud-Kamervoorzitter Arib' een dergelijke 'amateuristische' behandeling niet verdient. "Datzelfde geldt voor de 600 hardwerkende ambtenaren die de huidige ontwikkelingen in de Tweede Kamer niet verdienen."

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Het interesseert het partijkartel niets dat de democratie in zwaar weer verkeerd. Zolang zij maar schone handen houden. De zaak Arib stinkt en verdient absoluut niet de schoonheidsprijs.

DDS