Rechtse Spaanse partij dient voorstel in om wet inzake klimaatverandering ongedaan te maken

• dinsdag 29 november 2022
  •  De Spaanse nationalistische conservatieve partij VOX heeft een voorstel ingediend in het regionale parlement van Castilië en León, waar de partij bij de regeringscoalitie hoort, waarin het de nationale regering officieel vraagt ​​om de wet inzake klimaatverandering in te trekken.

Bart Reijmerink 29-11-2022

VOX richt zich specifiek op het deel van de wet dat Spanje verbiedt om zijn eigen natuurlijke hulpbronnen te exploiteren en zelfs te verkennen. Volgens Vox is het namelijk belangrijk om in tijden van een energiecrisis gebruik te kunnen maken van de eigen hulpbronnen die het land biedt.

Vox is van mening dat het verbod deel uit maakt van de eigen geopolitieke ondermijning, de uitbuiting van de arbeidersklasse en de dynamiek van de middenklasse, waar het politieke establishment van Spanje al decennia mee bezig is, hoewel de zaken de laatste tijd in een stroomversnelling raken vanwege een 'groene transitie'.

Door de klimaatwet in te trekken wil Vox Spanje weer energieonafhankelijk maken van eigen landen. Daarnaast meent de Spaanse rechtse partij dat het ook een mogelijkheid biedt om de eigen economie te stimuleren.

NieuwReechts