Omtzigt eist openheid over oversterfte: "Zorg dat onderzoek snel van start gaat"

• vrijdag 25 november 2022
  • Categorie: , ,
  •  'Als je een oversterfte hebt van in augustus 1300 en in juli nog veel meer, dan heb je te maken met een crisis in de publieke gezondheidszorg'

Bart Reijmerink 25-11-2022

Tijdens het begrotingsdebat Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt opnieuw vragen gesteld over de oversterfte in Nederland. Er wordt verscholen achter AGV (Algemene verordening gegevensbescherming) om maar geen onderzoek te doen, maar dat zou niet zo mogen zijn met zulke afwijkende cijfers, aldus Omtzigt.

Aan het einde van Kamerbetoog in het begrotingsdebat wilde Omtzigt toch nog even de oversterfte in Nederland aankaarten: "Ten slotte een hartenkreet. Wilt u contact opnemen met uw collega op het ministerie van VWS? Eén onderzoek loopt traag. Dat is het onderzoek naar een urgent maatschappelijk probleem: oversterfte. In oktober was er in Nederland sprake van dat 1.600 meer mensen gestorven zouden zijn dan wij dachten. En wat krijgen wij door van een heleboel onderzoekers? Dat de data niet beschikbaar zijn vanwege de AVG, en ze zijn nu een jaar bezig. Wilt u samen met de KNAW — ik kijk ook naar de vragen die we recent gesteld hebben — ervoor zorgdragen dat dat onderzoek, waarvoor geld uitgetrokken is, snel van start kan gaan?"

Eind september kaartte Omtzigt de kwestie ook al aan, maar de daarop volgende maanden is er nog weinig veranderd, vandaar dat Omtzigt deze week opnieuw vragen had gesteld.

Tijdens het commissiedebat omtrent de ontwikkelingen rondom het coronavirus in september kaartte Kamerlid Pieter Omtzigt de hoge oversterfte in Nederland en het Westen aan. Volgens de politicus moet men zich niet verschuilen achter privacyredenen om zo belangrijke data niet te hoeven publiceren. Volgens Omtzigt is het namelijk van belang om de reden achter de stijging te onderzoeken.

"Als je een oversterfte hebt van in augustus 1300 en in juli nog veel meer, dan heb je te maken met een crisis in de publieke gezondheidszorg. Een crisis als er 10.000 mensen meer per jaar sterven dan je verwacht. In het onderzoek kon niet uitgelegd worden waarom. Ik wil natuurlijk wél weten waarom die mensen gestorven zijn. Daar was het hele onderzoek voor bedoeld. Als ik het wist was er geen onderzoek nodig."

"In Amerika zien we nu zelfs een daling van de levensverwachting met 2,5 jaar, waardoor ze 20, 25 jaar terug zijn in de tijd. Dat is het verlies wat we zien in westerse landen op dit moment aan publieke gezondheidszorg. Het is massief."

Volgens Omtzigt is er dus genoeg reden om deze data, ondanks avg-wetgeving, te onderzoeken.

Hier staat de oorzaak.Het is erger dan erg: https://www.lifesitenews.com/news/us-defense-dept-secretly-controls-covid-vaccine-production-process-that-cannot-be-traced-researcher/

De landen met de hoogste vaccinatie graad hebben de meeste oversterfte, dat is geen veronderstelling maar een keihard bewijs, tot wel 50% in IJsland.
    Een Overheid die zich achter allerlei drogredenen verschuilt om de waarheid te verhullen heeft heel veel te verbergen en zolang we met deze criminelen in de laatste Regeringen zitten opgezadeld zitten komt de waarheid nooit en te nimmer boven drijven want ze kunnen niet anders als ontkennen want anders worden figuren als Rutte, de Jonge, Kaag, enz. veroordeeld tot levenslang. (jammer dat de doodstraf is afgeschaft)

Anoniem hierboven heeft 100% gelijk