-Michel Mulder- Dansen door een mijnenveld

• maandag 21 november 2022
  • Wie de peilingen momenteel ziet, weet dat het Kaaginet een morbide tango in een mijnenveld aan het opvoeren is.

Michel Mulder 21-11-2022

Of het nu D66, CDA of VVD is, men dondert in de peilingen harder naar beneden dan de twin towers op 9/11.

Het vreemde aan deze ineenstorting van het Kaaginet is dat dit geheel voorbij lijkt te gaan aan de (on)Christen Unie, die er zelfs een zetel aan geloofsfanaten bij lijkt te krijgen.

Hoe kan het dat Rutte, Kaag en Hoekstra als de kop van jut fungeren, maar Gert-Jan Segers blijkbaar nog steeds als een messias gezien wordt in het politieke landschap, terwijl hij even slaafs als Rutte - in Europa - bij het kruisje tekent, en de 'gedoogsteun' van de ChristenUnie vaak van doorslaggevend belang geweest is bij de sloop van dit land?

Gaat hier het gezegde op 'hoe meer je hebt, hoe meer je te verliezen hebt' - qua zetels - of is Judas Segers misschien zelfs nog iets glibberiger dan Rutte himself, waardoor hij onder de verontwaardigingsradar door slipt?

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Segers partijtje zou gezien de - voorlopige - peilingsafstraffing van de rest van de filthy bastards zo onderhand gedecimeerd moeten zijn tot een negatief aantal zetels - kan dat, net als negatieve rente? - maar in plaats daarvan kan men waarschijnlijk een vacature plaatsen voor een 6e apostel in het christelijke vernietigingsverbond.

De één zal het laveren van kapitein Segers zien als een knap staaltje stuurmanskunst, terwijl ik slechts een rat zie die zich net iets minder zichtbaar toont dan de rest van het nest.

DDS