Geert Wilders (PVV) sloopt “geniepige” fractievoorzitters: “Heimelijk FvD verbieden? Het nieuwe fascisme noemt zichzelf antifascisme”

• zondag 27 november 2022
  • Geert Wilders vindt het ongelooflijk erg dat Tweede Kamerfractievoorzitters heimelijk overleg hebben gepleegd over "maatregelen" tegen FVD. "[W]at een totalitair gedrag," stelt Wilders.

Ze hebben overlegd over het bestraffen van FVD.

Michael van der Galien  27-11-2022

Vandaag werd bekend dat 10 fractievoorzitters in het geniep overlegd hebben met elkaar ... niet over hoe ze het kabinet kunnen aanpakken omdat dat de rechtsstaat afschaft en steeds meer Nederlanders in armoede stort. Oh nee. Natuurlijk niet. Nee. Ze hebben overlegd over het bestraffen van FVD. Het mogelijke verbieden ervan, zelfs, en anders over het mogelijk schorsen uit de Tweede Kamer.

Geert Wilders was niet aanwezig bij dat overleg. Niet zo gek natuurlijk, want hij zou zich als democraat verzet hebben tegen dergelijke maatregelen... en zou de informatie vrijwel zeker ook op straat hebben gegooid onder het motto: kiezers moeten dit weten.

Op Twitter bevestigt Wilders dat hij deze hele gang van zaken vreselijk vindt. Hij zet namelijk vol de aanval in op de aanwezige fractievoorzitters (het waren er vrijwel zeker tien, zoals ik in ons eerdere artikel al uitlegde).

Geert Wilders (PVV) sloopt "geniepige" fractievoorzitters: "Heimelijk FVD verbieden? Het nieuwe fascisme noemt zich antifascisme"

Hij retweet een tweet die hij een paar dagen geleden de wereld instuurde, waarin hij zich erover verbaasde dat tien fractievoorzitters afwezig waren bij stemmingen. Het ging toen om Laurens Dassen (Volt), Lilian Marijnissen (SP), Attje Kuiken (PvdA), Farid Azarkan (DENK), Jan Paternotte (D66), Peter Heerma (CDA), Sophie Hermans (VVD), Joost Eerdmans (JA21), Gert-Jan Segers (CU) en Jesse Klaver (GroenLinks). Dat waren dus vrijwel zeker alle mensen die betrokken waren bij het overleg... en die dus stiekem iets willen doen om FVD buitenspel te zetten.

"Ze waren dus afwezig tijdens de stemmingen om in het geniep te praten over het verbieden van FVD," schrijft Wilders dan ook. "Achterbakser kan bijna niet. En wat een totalitair gedrag van die collega fractievoorzitters: onwelgevallige meningen verbieden."

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Vervolgens voegt hij daar een bekende zin aan toe: "Het nieuwe fascisme zal zich antifascisme noemen." Want ja, veel van die fractievoorzitters roepen de hele tijd dat ze "antifascistisch" zijn... Maar nemen stiekem dus maatregelen die linea recta uit het fascisme afkomstig zijn, aldus Wilders.

Natuurlijk lonkt voor Wilders ook nog eens het gevaar dat er mogelijk óók een verbod komt op de PVV. Hij heeft al een veroordeling aan zijn broek vanwege 'minder, minder, minder Marokkanen.' Hij is daarvoor door het Hof schuldig bevonden aan groepsbelediging. In de rechtbank werd hij ook schuldig bevonden aan aanzetten tot discriminatie, maar doorvoor kreeg hij in beroep vrijspraak. De Hoge Raad heeft dat oordeel van het Hof in stand gehouden. Wilders is dus een veroordeeld man.

En tja, wat denk je dat ze gaan doen met de aankomende partijverbodwet? Dat zal vast ook gaan over het verbieden van partijen waarvan de leiders veroordeeld zijn wegens dit soort zaken.

Volg mij op Twitter.

DDS