Geert Wilders fulmineert tegen de zieke VVD na stemming op partijcongres: 'Totaal de weg kwijt!'

• zondag 20 november 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Niet alleen de top van de VVD is totaal de liberale weg kwijt, dat geldt ook voor de leden van die partij - de leden die nog over én actief zijn, tenminste.

Michael van der Galien 20-11-2022

Bij het partijcongres van vandaag hebben de leden namelijk in overgrote meerderheid voor de spreidingswet gestemd. Geert Wilders is verbaasd.

'Journalist' Jaap Jansen bericht dat het VVD congres de Tweede Kamerfractie 'adviseert' voor de spreidingswet te stemmen. Dat is dus de wet die gemeenten dwingt asielzoekers op te nemen en ergens onder te brengen. De uitslag van de stemming is extreem te noemen: 77% voor de wet, 23% tegen.

VVD-leden geven zich massaal over aan Kaag: '77% partijcongres is voor de spreidingswet'

De VVD staat in de peilingen op zo'n 20 zetels. Dat zijn er forst minder dan vorig jaar, en het is ongeveer de helft van de verkiezingen van vijf jaar geleden. Maar dat maakt de huidige VVD-leden overduidelijk heel weinig meer uit. Potentiële VVD-kiezers en VVD-leden zijn nu totaal van elkaar te scheiden. De potentiële kiezers zijn nog steeds rechtsliberaal, maar het ledenbestand is totaal overgenomen door mensen met dezelfde opvattingen als Mark Rutte en co. Dat wil zeggen: light D66'ers.

Geert Wilders van de PVV vindt deze stemuitslag natuurlijk volkomen geschift. "De VVD is totaal de weg kwijt," schrijft hij. "Vóór spreidingswet, vóór het opzij zetten lokale democratie, vóór door de strot duwen van massa's gelukszoekers in onze provincies + dorpen. De totale capitulatie voor Sigrid Kaag."

In een andere tweet noemt hij de VVD "GroenLinks." Ook dat is eigenlijk gewoon wáár. D66 is GroenLinks geworden, de VVD is D66 geworden... en de drie 'verschillende' partijen zijn gewoon niet meer van elkaar te onderscheiden. Let wel, niet alleen qua partijtop, maar ook qua leden.

Als je naar sommige peilingen kijkt denkt je soms: 'Wie zijn die mensen in vredesnaam die toch nog steeds VVD, D66, GroenLinks etc. stemmen?' Nou, dat zijn dus de mensen die op komen dagen bij congressen van dit soort partijen. Zij staan met transman en macht achter hun partijleiding. Voor de volle 100 procent.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Natuurlijk is dit ook meteen waarom de VVD nog maar op zo'n 21 a 20 zetels staat, wat historisch gezien voor die partij echt vreselijk slecht is. Het ledenbestand is namelijk geen gezonde of representatieve afspiegeling van de oude, potentiële kiezersachterban meer. De leden gaan mee in de visie van Rutte (of het gebrek eraan): de VVD is veranderd in een technocratisch monster van, voor en door WEF-managers. Dat vinden zij prima.

Maar de oude VVD-kiezers denken daar natuurlijk heel anders over, wat de reden is dat de VVD in half jaar tijd gehalveerd is en in anderhalf jaar tijd iets van 40% van de kiezers verloren heeft.

Hoe gaan Rutte en zijn trouwe kiezers dát oplossen bij de volgende verkiezingen?

Volg mij op Twitter.

DDS

Ik hoop dat er burgemeesters opstaan die de vluchtelingen in bussen inladen en dumpen in Blaricum en Den Haag. Laat die VVD-ers ze maar opnemen.