Who the F*** is Vera B.?

• zondag 2 oktober 2022
  • Categorie: , , ,
  • Vera B. is op dubieuze wijze voorzitter van de Tweede Kamer geworden en wordt op al even kwalijke wijze gebruikt om Khadija A. kalt te stellen.

02-10-2022

B. studeerde politicologie en bestuurskunde, waarbij ze blijkbaar met regelmaat niet aanwezig was, niet oplette, of het niet kon bijbenen. Dan ben je blijkbaar geschikt als volksvertegenwoordiger te acteren en na enkele jaren anoniem jaknikken zelfs als de meest ideale Kamervoorzitter.

Maar welk ‘volk’ vertegenwoordigt B.? Of nog specifieker: van welke achterban, groter dan de kiesdrempel, is zij de zegsvrouwe? Een antwoord zal zij niet kunnen geven, ondanks haar opleiding om om de hete brei heen te lullen, als er vragen komen die beschadigend kunnen zijn voor de partij of voor haarzelf. Premier Mark R. is daar een meester in en alleen al daardoor een bezoedeld voorbeeld voor menig Kamerlid.

Op 17 september 2012 komt Vera met 15.387 voorkeurstemmen in de Kamer. Wie er allemaal op haar hebben gestemd blijft voor altijd een geheim. (Geheimhouding van stemgedrag is discutabel, werkt nl. fraude behoorlijk in de hand) Eerder (25 juni 2010) werd Vera B. voorzitter van de LHBTI-rechtenorganisatie COC Nederland. Wellicht had ze daar een bepaalde aanhang en vonden wat potige potjesbrekers daar dat ze als voorzitter goed functioneerde.

Maar ruim 15 duizend voorkeurstemmen is niet voldoende om zelfstandig de Kamer in te komen. Als slaafse kandidaat namens haar partij 66 moest ze zich schikken naar alle standpunten die enkele kopstukken hadden opgesteld. Dus eigenlijk liftte ze met een specifieke achtergrond mee op de successen van een partij die het begrip democratie allang in de kliko had gedeponeerd. Netjes gescheiden van andere door die partij verworpen verworvenheden.

Voor de verkiezingen van 2021 kwam ze op plek 3 van de kieslijst, wellicht vanwege haar vrouwelijk uiterlijk en haar vermeende leiderschapskwaliteiten binnen een ‘indringend seksueel brainwashingende’ bevolkingsgroep. De verkiezingen die volgden na de val van het daarna maandenlange demissionaire kabinet. Ten val gekomen na “een functie elders” amateurisme, bestemd voor een teek in de pels van de regentenkliek, nl. Pieter O. Ten val gebracht na weer wat leugens van de premier, vol ingezet door 66-Sigrid K. en adjudant Kajsa O. “Hier scheiden onze wegen”, waren de historische 66-woorden richting Pinokkio R.

Maar die onbegaanbare hellende wegen kwamen weer samen, nadat R. diep door de Haagse drek was gegaan. Mark R. mocht de langst dienende premier van Nederland worden op voorwaarde dat hij het nieuwe kabinet op een totale 66 koers ging manoeuvreren. Of anders gezegd: de VVD gaat volledig 66 standpunten uitdragen en R. gaat er mee akkoord dat Sigrid K. een Kamervoorzitter naar voren schuift die door de coalitie gesteund gaat worden. En zo geschiedde.

B. kreeg bij de laatste Kamerverkiezingen net geen 30.000 voorkeurstemmen (bij lange na niet eens de helft van de kiesdrempel van 70.107 stemmen die geldt voor elke partij om in de Kamer een zetel te bemachtigen) en werd vrijwel meteen naar voren geschoven om Khadija A. die het jarenlang erg goed had gedaan als Kamervoorzitter, op te volgen. Een andere kandidaat (Marin Bosma) die als invaller bewezen had een uitstekende voorzitter te zijn, was kansloos omdat hij van een verkeerde partij was en nog is en dankzij een volksbedriegend cordon sanitair bij voorbaat werd afgeserveerd. (Dat kan allemaal in een land dat zich voordoet als zijnde democratisch) Vera kreeg 74 van de 139 geldige stemmen. 11 van de 150 verantwoordelijkheid uitstralenden zaten tijdens de stemming wellicht veilig op de plee. Op gezette tijden uiteraard ook belangrijk!

Precies 2 minder dan de absolute meerderheid van 75+ . Een 2e verkiezing tussen de nummers 1 en 2 was niet nodig. Immers een dictaat van K. & R. was voldoende om alle Kamerleden van de coalitie verplicht op een ‘vrije keuze’ zonder last en ruggenspraak op Veertje te laten uitkomen. En niemand prikt hier doorheen, want dan knalt de ‘democratie’ als de Hindenburg.

En zo’n ‘zwaargewichtig’ Veertje gaat met een gestrekt been de strijd aan met Khadija A.
    Uiteraard zal A. een bitch zijn. Een kwaaie wellicht, maar dat moet je wel zijn binnen een staatsbestel dat om partijbelangen gaat en het volk als een noodzakelijk kwaad ziet. Stemmen en je kop houden is eens in de 4 jaar het motto. En als de stemming teleurstellend dreigt te worden, kijken waar en hoe er gemanipuleerd kan worden. (Denk aan Sigrids vreugdedans op een gestutte tafel op de verkiezingsdag, ruimschoots voordat de stemlokalen sloten!)

Over A. kwamen ruim een jaar na het ontslag als Kamervoorzitter plotsklaps twee anonieme brandbrieven over grensoverschrijdend gedrag (geen seksuele!), maar organisatorische. Echter, als je de top wilt halen, moet je over lijken dansen, anders wordt jezelf gedegradeerd tot symbolisch kreng (kreng = lijk). Voorzitter A is geen haar beter, maar ook niet slechter dan K. & R, om over andere fractievoorzitters maar te zwijgen.

Maar wat zit er echt achter? A. was al gewipt, dus bestuurlijk geen gevaar meer. Maar A. werd de voorzitter van de Tijdelijke commissie Corona, die de parlementaire enquête voorbereidt betreffende het totale coronabeleid. Daar zit het gevaar. De bewindspersonen zijn terecht spookbenauwd. Alles, maar dan ook alles rond het coronabeleid is een overvolle doos van Pandora.
    Vera was volgens Khadija A., gesteund door het ganse kabinet (en de coalitiepartijen?), sinds haar benoeming actief op zoek naar klachten over A. Klachten waardoor er voor afleiding kan worden gezorgd. En die zijn gauw gevonden. Het gaat nu niet om die commissie, maar om enkele laffe anonieme schijtlijsters. Met als gevolg dat Kamerlid en voorzitter van de Tijdelijke commissie Corona het bijltje er na 24 jaar bij neerlegt. A. sprak van een lastercampagne en een politieke afrekening.

“Ik wil en zal een voorzitter zijn van iedereen en voor iedereen. Onafhankelijk en onpartijdig. Al mijn 149 collega’s zijn mij even lief.” Aldus B. bij haar debuut als Kamervoorzitter. Hoe hypocriet kan je uit de startblokken schieten. Zo’n uitspraak tekent de politiek op dit moment: oraal heilig, satanisch daadkrachtig. En dan in het kader van de verheven achterkamertjes rituelen een aanklacht voorbereiden tegen de persoon die de figuurlijke dolksteek lekte naar de pers. Leve de transparantie.

Geloof me, al deze negatieve en dubieuze voorvallen hierboven zouden bij invoering van AS niet voorkomen om wel goed te kunnen functioneren, naast nog vele andere voordelen.

Rients HofstraPluchen Revolutie