Sigrid Kaag, Wopke Hoekstra en Hugo de Jonge woedend na kritiek van Geert Wilders: 'Een volgend dieptepunt!'

• dinsdag 18 oktober 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Op Twitter haalde Geert Wilders even fel uit naar Hugo de Jonge: tegenwoordig natuurlijk minister van Wonen voor het CDA.

Michael van der Galien 18-10-2022

Hilarisch genoeg reageerde De Jonge daar huilend op... en datzelfde gold voor medeministers als Sigrid Kaag en Wopke Hoekstra. Alle drie speelden ze de gebeten hond en huilden ze grote krokodillentranen. Want: de toon!

Eergisteren liet Hugo de Jonge weten aan gemeenten dat ze "een tandje erbij moeten doen" om zogenaamde statushouders een woning te bezorgen. Dit terwijl onze eigen mensen jaren en nog eens jaren op een woning wachten - een situatie waar het kabinet lak aan heeft.

Geert Wilders reageerde daar dan ook furieus op. "Gestoorde gek," schreef Wilders op Twitter. "Dit land is van ons en als je het wil weggeven aan buitenlandse profiteurs dan hoor je hier niet thuis."

Klopt natuurlijk helemaal, maar het was toch tegen het zere been van meneer De Jonge. "Beledigen, schelden, opruien," schreef hij in antwoord op Wilders' tweet. "Destructieve en giftige politiek. Het leidt tot niets, behalve tot meer haat en polarisatie."

Een zielige reactie van De Jonge, die ook nog eens niet inging op de inhoudelijke kritiek van Wilders. Maar wacht, het werd nog wanstaltiger. Want vervolgens kwamen Wopke Hoekstra én Sigrid Kaag hem te hulp.

"Daar gaan we weer," mopperde CDA'er Hoekstra. "Een volgend dieptepunt. Niet het debat zoeken, niet argumenteren, maar een minister uitmaken voor 'gestoorde gek.' En zelf verantwoordelijkheid nemen, ho maar."

Zelf verantwoordelijkheid nemen? Jouw flutpartijtje zorgt ervoor dat de PVV niet mee mág doen, Wopke. En datzelfde geldt voor al die andere kartelpartijen, die een cordon sanitaire hebben opgezet rond de PVV én FVD.

En Kaag deed dus ook mee. "Abjecte afbreukpolitiek en bizarre verdachtmakingen," aldus de Kaagedis. "Hugo de Jonge doet z'n best in het landsbelang; laten we hem helpen in plaats van uitschelden."

Vervolgens had ze de euvele moed haar tweet af te sluiten met de hashtag "fatsoen."

Fatsoen? En dat komt van de vrouw die actief meewerkte aan het uit huis plaatsen van bijna 2.000 kinderen in de Toeslagenaffaire? Aan het kapotmaken van tienduizenden gezinnen? Aan hen in de ellende stoppen omdat ze financieel geruïneerd werden door de staat? Van de vrouw die de boeren willens en wetens kapotmaakt, en boeren zelfs tot zelfmoord drijft? En van de vrouw die ook nog eens meewerkt aan een beleid waardoor de gewone Nederlander zijn energierekening niet meer kan betalen?

Dat mens heeft het lef om te beginnen over "fatsoen"?

(Artikel gaat verder onder de oproep onze App te downloaden) Goed nieuws! De Dagelijkse Standaard heeft tegenwoordig een eigen App! Download onze app voor Android of voor iPhone en blijf de hele dag op de hoogste van het laatste échte nieuws en de nieuwste hard rechtse opinies. En als je de app gedownload hebt, laat dan even een review achter alsjeblieft. Het betekent een hoop voor ons!

De reactie hierop van Geert Wilders is natuurlijk de enige juiste: "Kom maar op allemaal. Ik lust jullie rauw."

DDS

Verontruste zei

Toch komt het maffiose gedrag van het wef steeds verder boven drijven. verder aan deze stupiditeit geen woorden vuil maken.