Over dat geld niet aan bomen groeit | Klaas Knot | Buitenhof

• zondag 30 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  • ......... de energiecompensatie ‘zo gericht mogelijk wordt ingezet, alleen bij mensen die het nodig hebben en dat die tijdelijk is en gefinancierd is’

30-10-2022

President van de Nederlandsche Bank Klaas Knot benadrukt hoe belangrijk het is dat de energiecompensatie ‘zo gericht mogelijk wordt ingezet, alleen bij mensen die het nodig hebben en dat die tijdelijk is en gefinancierd is’. Volgens Knot begrijpen we in Nederland allemaal ‘dat het geld niet aan bomen groeit’. Daarom waarschuwt hij het kabinet voor een gemaakte fout uit het verleden: ‘We moeten oppassen dat we te veel comfort ontlenen aan het feit dat onze staatsschuldquotum maar 50 procent is, terwijl we dus een potentieel openeinderegeling als deze energiesubsidie in de overheidsfinanciën laten komen.’ Want er dreigen keiharde bezuinigingen als we dat niet doen: ‘Dan komen we weer in de situatie dat de Nederlandse overheidsfinanciën op termijn uit de rails zullen lopen en dan zijn er misschien weer drie kabinetten Lubbers nodig om dat te adresseren.’ ➡ Abonneer om niks te missen en praat mee: http://bit.ly/buitenhof-abonneren​ ➡ Bekijk nog een video over economie: https://bit.ly/buitenhofyt-economie Deze video komt uit de uitzending van Buitenhof op 30 oktober 2022 https://bit.ly/buitenhof-30-okt-22 Over Buitenhof: Buitenhof bespreekt politiek en actualiteit in diepte-interviews, debatten of discussies. Met gezaghebbende gasten uit binnen- en buitenland, van politici en CEO’s tot originele denkers. Je ziet ons elke week live op zondag, 12.10 op NPO1. Meer van Buitenhof: » Vind: https://www.buitenhoftv.nl​​ » Lees: http://bit.ly/buitenhof-nieuwsbrief​​ » Like: https://facebook.com/BuitenhofTelevis... » Tweet: https://twitter.com/Buitenhoftv​​ » Check: http://www.youtube.com/buitenhoftv​ » Beluister: http://bit.ly/buitenhof-podcast​

Buitenhof