-Michel Mulder- 'Een beschamend briefje aan de Tweede Kamer'

• donderdag 20 oktober 2022
  •  De schorsing van Baudet is niets meer en minder dan een politieke afrekening, en het definitieve overlijden van onze democratie

Michel Mulder 19-10-2022

'Geachte' kamerleden,

Het was het jaar 2017 - waar Rutte waarschijnlijk geen actieve herinnering aan heeft - dat voormalig D66-sektelid Alexander Pechtold een (omkoop)cadeautje kreeg ter waarde van €135.000, van een 'bevriend' Canadees oud-ambassadeur.

Veel van de huidige capomandamento's - google eens rangverdeling cosa nostra - zoals Klaver, Jetten, Segers, Kaag, Kuiken, en uiteraard ook Capo di tutti capi Rutte waren destijds 'werkzaam' in de Kamer, en keken zwijgzaam toe.

Het presidium van de Tweede Kamer - degene die nu zéér zichtbaar Baudet voor de bus gegooid hebben - zag destijds aanvankelijk geen reden tot onderzoek naar de beerput rondom het abortusappartement van Pechtold - zie, Anne Lok - maar kwam daar toch op terug, omdat zelfs de raad van Europa constateerde dat ons parlement een stinkend hol van corruptie is.

Je zou verwachten dat na het cadeautje voor Pechtold, de tik op de vingers van de Raad van Europa en de aanscherping van de integriteitsregels van de Kamer de zaak wel op orde zou zijn, maar niets is minder waar.

Op 12-11-2020 - dus ruim na de gratis ontvangst van de vreemdgangershut, en misschien wel 35 Anne Loks verder - bracht Zembla een artikel naar buiten over kamerleden die in de fout gingen met het melden van nevenfuncties. Daar bleken maar liefst 21 namen op te prijken, met uiteraard de VVD als koploper.

Onder de stemmers voor de schorsing van Baudet zal zich ongetwijfeld o.a. ook Zohair El Yassini bevinden, VVD-kamerlid die tijdens het uitkomen van de lijst van Zembla twee functies als directeur niet opgaf in het register voor nevenfuncties.

(Artikel gaat verder onder de oproep onze App te downloaden) Goed nieuws! De Dagelijkse Standaard heeft tegenwoordig een eigen App! Download onze app voor Android of voor iPhone en blijf de hele dag op de hoogste van het laatste échte nieuws en de nieuwste hard rechtse opinies. En als je de app gedownload hebt, laat dan even een review achter alsjeblieft. Het betekent een hoop voor ons!

De schorsing van Baudet heeft niets, maar dan ook niets met het najagen van bestuurlijke integriteit te maken, want de gehele kamer is tot op de dag van vandaag zo corrupt als de pest, met kamerleden die allen meer boter op het hoofd hebben dan de gehele Europese boterberg.

De schorsing van Baudet is niets meer en minder dan een politieke afrekening, en het definitieve overlijden van onze democratie.

DDS