Groene Rypke de Duurzaamste legt uit waarom hij zich bekeerd heeft

• dinsdag 11 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  • De natuurorganisaties zijn eigenlijk vastgeroest in een bepaalde ideologie, bijvoorbeeld dat CO2 weg moet.

11-10-2022

ZIE HIER de uitzending

Onderzoeksjournalist Rypke Zeilmaker was altijd een ware voorstander van de ‘groene zaak’. Maar hoe kwam hij tot de conclusie dat ‘de moderne milieubeweging juist de grootste vijand is van natuur en menselijkheid’? Aan de hand van voorbeelden vertelt Zeilmaker hoe natuurorganisaties aan de ene kant pleiten voor onverstoorde natuur en aan de andere kant juist innovaties aanprijzen die voor verstoring van de natuur zorgen. “De natuurorganisaties zijn eigenlijk vastgeroest in een bepaalde ideologie, bijvoorbeeld dat CO2 weg moet. Dat proberen ze te bereiken met bijvoorbeeld windmolens, maar tegelijkertijd ondermijnen ze daarmee hun hoofddoelstelling: onverstoorde natuur.” Een andere tegenstelling ziet Zeilmaker in hoe natuurorganisaties denken over de relatie tussen de wereldbevolking en de CO2-uitstoot. Zo zijn veel milieuactivisten voorstander van het krijgen van minder kinderen om zo de CO2-voetafdruk van de mens te verkleinen. Maar tegelijkertijd steunen ze vaak massa-immigratie, terwijl de voetafdruk van die mensen veel groter wordt wanneer ze naar het Westen verhuizen. Zeilmaker pleit ervoor om natuur niet te zien als ‘een regelbaar ecologisch systeem’, maar als ‘een opvolging van historische gebeurtenissen, wat een veel realistischer beeld geeft’. Bestel Zeilmakers boek via lieverdooddanslaaf.com. Waardeer je deze uitzending? Like deze uitzending, abonneer je op het YouTube kanaal en steun de onafhankelijke journalistiek van blckbx met een donatie ➡ https://www.blckbx.tv/doneren Over Stichting blckbx Stichting blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die primair wordt gefinancierd door de donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen is waar we voor staan. Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen professionele onafhankelijke content te maken. Hierbij valt te denken aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Daarom kan blckbx alleen voortbestaan via het eigen publiek, dus door jou. Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijk nieuwsplatform inziet, dan kan je meehelpen om de continuïteit van blckbx te waarborgen. Alleen door (regelmatige) donaties kunnen wij immers onafhankelijke content blijven produceren en dit verder uitbreiden, met als doel om met elkaar - en met steeds meer - de wereld beter te begrijpen. Steun je ons? Doneren kan via https://blckbx.tv/doneren -- Wil je op de hoogte blijven? Twitter - https://twitter.com/blckbxnews Telegram - https://t.me/blckbxtv Facebook - https://www.facebook.com/blckbxnews Instagram - https://www.instagram.com/blckbx.tv

Linkedin - https://www.linkedin.com/company/blck...