Filmpje! Caroline van der Plas (BBB) loopt weg bij theatershow Tweede Kamer: 'Coalitie heeft al een akkoord!'

• donderdag 20 oktober 2022
  • Categorie: , , ,
  • De VVD is achter de schermen akkoord gegaan met een wetsvoorstel om asielopvang op te dringen aan gemeenten.

Michael van der Galien 20-10-2022

Caroline van der Plas was vandaag welkom bij een commissiedebat in de Tweede Kamer over de 'Dwangwet'; dat is dus een wet waarbij gemeenten (mogelijk) gedwongen worden 'vluchtelingen' op te nemen, ook als ze dat helemaal niet willen. Daar zou de commissie dan met elkaar over 'debatteren.' Maar volgens De Telegraaf heeft de coalitie al lang een akkoord gesloten met elkaar (met enkele aanpassingen). Daarom is het helemaal niet nuttig, zei Van der Plas, om dat debat nu te hebben. En dus liep ze weg. Terecht.

Het gebeurt niet zo heel vaak dat Caroline van der Plas (BBB) zich tegenwoordig uitspreekt tegen het partijkartel, maar blijkbaar kan ze het wél. Want vandaag heeft ze duidelijk gemaakt dat ze niet geïnteresseerd is in een theatershow over een zogenaamd moeilijke 'Dwangwet.

Wat er aan de hand is? Heel simpel. De VVD is achter de schermen akkoord gegaan met een wetsvoorstel om asielopvang op te dringen aan gemeenten. Eerst pretendeerde de partij daar heel erg op tegen te zijn, maar heimelijk vinden ze het allemaal toch wel prima.

Vandaag zou er dan een commissiedebat zijn over de inhoud van die wet... een wet die echter achter de schermen nog een beetje veranderd wordt door de VVD. Het belangrijkste punt staat, wat betreft gedwongen opnemen van 'vluchtelingen.' Maar de precieze uitwerking wordt toch een beetje anders.

Maar die commissie moet vandaag dus in debat over een wet... die eigenlijk al niet meer dé wet is waar de coalitie mee komt. En de VVD zal volgens De Telegraaf vrijdag officieel haar goedkeuring geven aan de wet...

Wat er vandaag dus gebeurt is honderd procent nep. Een theatershow. Het wetsvoorstel zoals dat er nu ligt wordt niet het uiteindelijke voorstel, en de quasi-kritische houding van de VVD, die de partij vandaag zal ophouden, is óók nep.

Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging (BBB) vindt dat volstrekt belachelijk. Zij greep de mogelijkheid vandaag dan ook aan om even heel duidelijk te maken dat ze niet meedoet aan dit soort toneelstukjes.

"Gisteren lezen we in de Telegraaf dat de coalitiefracties een akkoord hebben bereikt over de inhoud van deze wet," aldus Van der Plas. "Dat zorgt voor een enorme informatieachterstand voor de oppositie. Daarom zal ik dit commissiedebat verlaten."

Vervolgens stond ze op en verliet ze de zaal - om aan te schuiven bij een ander commissiedebat waar mogelijk nog wél iets nuttigs gedaan wordt.

(Artikel gaat verder onder de oproep onze App te downloaden) Goed nieuws! De Dagelijkse Standaard heeft tegenwoordig een eigen App! Download onze app voor Android of voor iPhone en blijf de hele dag op de hoogste van het laatste échte nieuws en de nieuwste hard rechtse opinies. En als je de app gedownload hebt, laat dan even een review achter alsjeblieft. Het betekent een hoop voor ons!

Wat er daar gebeurt - in de Tweede Kamer - is voor een groot deel één grote show. Het is nep. De politiek is 'Hollywood voor lelijke mensen.' Dat was altijd al zo, maar tegenwoordig is het nog veel erger dan, zeg, een jaar of dertig a veertig geleden. Toen kon je misschien af en toe nog iets veranderen als oppositielid. Nu kan dat al lang niet meer.

Eigenlijk zouden alle echte oppositieleden steeds weg moeten lopen als het duidelijk is dat de coalitie bij een debat al een akkoord gesloten heeft. "Dit heeft geen zin meer," en dan weglopen. Met z'n allen. Misschien dat het Nederlandse volk op die manier eindelijk inziet dat de democratie in ons land al lang is afgeschaft.

DDS