blckbx today:

• maandag 24 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  •  USA aan de Oekraïense grens | Artsen geïntimideerd door VWS | Rechtszaak ivermectine

24-10-2022

ZIE HIER de uitzending

Waardeer je deze uitzending? Like deze uitzending, abonneer je op het YouTube kanaal en steun de onafhankelijke journalistiek van blckbx met een donatie ➡ https://www.blckbx.tv/doneren Maandag 24 oktober 2022 - Aanstaande woensdag doet de rechter een uitspraak in de spraakmakende zaak van huisarts Jan Vingerhoets tegen de inspectie. Vingerhoets wil af van de hoge boetes die worden opgelegd bij vroegbehandeling met ivermectine, een off label medicijn tegen covid-19 dat in 2015 nog de nobelprijs won vanwege de lage hoeveelheid aan bijwerkingen. Hoofdredacteur Flavio Pasquino praat ons bij. - Nog meer medicijnen nieuws, want WOB-documenten hebben blootgelegd dat de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd tijdens de corona-crisis, intimiderend te werk ging tegen artsen die vroegbehandeling wilden toepassen bij op patiënten covid-19. Medisch ethicus Dr. Wendy Mittemeijer-Ooteman dook in de documenten en geeft ons een WOB-gate update. - Er wordt geschiedenis geschreven in Roemenië. Want het is voor het eerst sinds de 2de wereldoorlog dat de Amerikaanse 101 Airborn Division - een elite eenheid - weer in actie is op Europees grondgebied zijn. Zijn we dichtbij militair ingrijpen van de Amerikanen in het Oekraïne conflict? En hoe serieus moeten we de nucleaire dreiging nemen? Daan de Wit heeft de ontwikkelingen geanalyseerd en geeft een update. Desk: Medisch ethicus Wendy Mittemeijer-Ooteman, onderzoeksjournalist Daan de Wit & hoofdredacteur Flavio Pasquino Presentatie: Sanae Orchi

Inhoudsopgave: 0:00 Wachtmuziek 2:52 Nieuws van de dag 12:16 Uitspraak met grote gevolgen voor artsen 24:50 Reportage Erwin Taams bij Monetary Horizon 30:14 Ministerie van VWS bemoeide zich met "najagen" van artsen 48:49 Oekraïne-conflict op de spits gedreven door Amerikaanse troepenmacht Relevante achtergrondinformatie Voor alle relevante achtergrondinformatie en bronnen m.b.t. de uitzending, zie https://www.blckbx.tv/livestreams/blc... (na afloop van de uitzending) Meer over Daan de Wit: https://www.andermens.nl/ Iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE om 19:00 uur. Het nieuws belicht vanuit het oogpunt dat je van blckbx gewend bent, diepgravend en kritisch. Dat is wat je van blckbx today kan verwachten. Onder aanvoering van Flavio Pasquino verzorgt het team van redacteuren, de webredactie, video editors, de regie en de techniek drie keer in de week dit unieke live actualiteitenprogramma. Hierbij zal geen enkel onderwerp geschuwd worden en streven wij ernaar om de nodige balans aan te brengen in het brede medialandschap. blckbx today is iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE te zien op blckbx.tv om 19:00 uur. Heb je de uitzending gemist of wil je op een later moment blckbx today terugkijken? blckbx today is na afloop altijd terug te kijken via blckbx.tv. Over stichting blckbx: Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat. Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig. Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen. Doneren kan via https://blckbx.tv/doneren

blckbx back-up | Bert Brandsma