Thierry Baudet (FVD) fileert 'koopkrachtdeal' kabinet: 'Ze slopen Jan Modaal, de middenklasse gaat kapot'

• donderdag 1 september 2022
  • Categorie: , ,
  •  Ook FVD-leider Thierry Baudet is bepaald niet te spreken over het wanstaltige koopkrachtpakket van VVD, D66, CDA en ChristenUnie

Michael van der Galien 1-9-2022

Zijn conclusie na de plannen gezien te hebben is helder (en juist): "Niets loont meer in dit land behalve de bijstand." De middenklasse en zeker het MKB worden - bewust, willens en wetens - kapotgemaakt door dit kabinet.

Toen vandaag de details naar buiten kwamen van het 'koopkrachtakkoord' van de coalitiepartijen schreven wij al meteen dat dit neerkwam op niets meer of minder dan een oorlogsverklaring aan het MKB... en eigenlijk gewoon aan de hele midden- en bovenste middenklassen. Een verhoging van 15% naar 19% van de winstbelasting voor het MKB? Gedwongen een hoger minimumloon? Weg met de BTW-korting op energie?

De middenklasse gaat kapot. Alleen de onderste klasse - die vooral niet werkende onderklasse, trouwens - krijgt een stuiver toegeworpen met een wat hogere huurtoeslag, zorgtoeslag, etc. Maar alle andere Nederlanders worden de vernieling in geholpen.

Dat is niet alleen mijn mening. Thierry Baudet denkt er net zo over.

"Niets loont meer in dit land behalve de bijstand!" concludeert hij nadat hij naar de walgelijke, desastreuze, onmenselijke, belachelijke, wanstaltige plannen van de coalitie gekeken heeft.

"Dit kabinet sloopt Jan Modaal. Miljarden voor uitkeringstrekkers, grotendeels migranten. Wie werkt gaat alleen maar MEER BETALEN: voor energie, aan belasting, etc."

"De middenklasse is echt de sjaak," concludeert hij. En dat is inderdaad, helaas, 100 procent correct. Dat is het logische gevolg van dit beleid. De gewone hardwerkende Nederlander krijgt het nóg lastiger. Alleen mensen in de bijstand en immigranten (maar ik herhaal mezelf) worden écht 'geholpen' (met geld van het hardwerkende deel, trouwens).

Thierry Baudet pakt middenklasse hatend kabinet aan: 'Niets loont meer in dit land behalve de bijstand!'

(Artikel gaat verder onder de oproep ons te steunen in deze barre tijden)

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Het is te gek voor woorden. Maar wat nog erger is, is het feit dat wij Nederlanders dit accepteren. Onze voorouders hadden figuurlijk gesproken met de hooivorken in Den Haag gestaan. Die hadden dit echt niet eens bijna geaccepteerd. Een overheid die zoiets doet - steeds weer, dag na dag, jaar na jaar - zou gewoon uit de macht worden gegooid. Door het volk zelf.

Op een gegeven moment moeten we ook gewoon ophouden met het mopperen en schelden op het Haagse elitaire hagedissentuig... en moeten we het lot van onszelf én ons land zelf in handen nemen. Want dat deze kartelianen ons kapot willen maken is nu wel héél duidelijk.

DDS