Nieuwe sporthal op complex Kleine Sluis komt achter de tennisbanen. Kosten ruim 6 miljoen euro

• dinsdag 20 september 2022

• HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA-
    De nieuwe sporthal op sportcomplex Kleine Sluis in Anna Paulowna gaat ruim 6 miljoen euro kosten.

Winnie van Galen 20-9-2022

De nieuwe accommodatie vervangt de huidige sporthal Veerburg aan de Sportlaan in Anna Paulowna die wordt gesloopt.

Over de plek van de nieuwe sporthal op het complex van de Kleine Sluis is lange tijd gewikt en gewogen. Uiteindelijk ’lijkt de locatie achter de tennisbanen het meest ideaal,’ aldus het college in een memo aan de gemeenteraad. De consequentie is wel dat voetbalvereniging Kleine Sluis in dat geval een half trainingsveld moet inleveren. Die mogelijkheid bestaat omdat de voetbalvereniging op basis van het accommodatiebeleid een trainingsveld te veel heeft, laat de gemeente weten.

De plaatsing van de sporthal achter de tennisbanen heeft als voordeel dat ’het clubgebouw van SV Kleine Sluis in de sporthal is te integreren’.

Toneelzaal

Onderdeel van de plannen is tevens het behoud van het uit 2013 daterende bijgebouw op het terrein van Veerburg aan de Sportlaan. Behoud geldt ook voor de toneelzaal die een renovatie wacht. Het bestaan van de kegelbaan blijft eveneens overeind, maar gaat wel naar een andere plek op het terrein. Onderzocht wordt op welke manier de toneelzaal en de kegelbanen in het bijgebouw zijn onder te brengen. Informatie hierover wordt in de eerste helft van volgend jaar verwacht, aldus het memo.

Noordhollands Dagblad