blckbx today #69:

• vrijdag 2 september 2022
  • Categorie: , ,
  •  Manipulatie Kaag & Koopmans | Nóg strenger stikstofbeleid? | Subsidie tégen visserij

2-9-2022

ZIE HIER

Gisteren spraken D66-leider Sigrid Kaag en OMT-viroloog Marion Koopmans in een Instagram Live over de verharding van het maatschappelijk debat en de toenemende polarisatie. Gek genoeg lijken de dames nog meer in te willen zetten op gedragsbeïnvloeding van de burger. Gezondheidspsycholoog Huibrecht Boluijt geeft zijn analyse over de hulpmiddelen van de regering betreffende gedragscommunicatie. Een rapport van internationale wetenschappers stelt dat de kritische depositiewaarde van stikstof veel hoger uitvalt dan van tevoren geschat is. Hierdoor is het aannemelijk dat de voorgenomen stikstofmaatregelen eerder hoger uit zullen vallen dan lager. Dit zal de gesprekken tussen boeren en bemiddelaar Johan Remkes niet makkelijker maken. Dat en meer in blckbx today.

Vrijdag 2 september 2022

- In de uitzending van vanavond onder andere:Gisteren spraken D66-leider Sigrid Kaag en OMT-viroloog Marion Koopmans in een Instagram Live over de verharding van het maatschappelijk debat en de toenemende polarisatie. Gek genoeg lijken de dames nog meer in te willen zetten op gedragsbeïnvloeding van de burger. Gezondheidspsycholoog Huibrecht Boluijt geeft zijn analyse over de hulpmiddelen van de regering betreffende gedragscommunicatie.

- Een rapport van internationale wetenschappers stelt dat de kritische depositiewaarde van stikstof veel hoger uitvalt dan van tevoren geschat is. Hierdoor is het aannemelijk dat de voorgenomen stikstofmaatregelen eerder hoger uit zullen vallen dan lager. Dit zal de gesprekken tussen boeren en bemiddelaar Johan Remkes niet makkelijker maken.

- Het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij (LNV) geeft al vijf jaar lang meer dan een miljoen euro subsidie aan de beroepsactivisten van Sea Rangers Services om actie te voeren voor duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Sinds kort hebben ze er een nieuwe taak bij: het bespioneren van Nederlandse vissers. Rypke Zeilmaker legt uit hoe dit zit.

- Uitgelichte artikelen van de Andere Krant

Desk: Melkveehouder Jan van Zanten, gezondheidspsycholoog Huibrecht Boluijt en wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker

Presentatie: Sanae Orchi

Stel jouw vraag vooraf en LIVE tijdens de uitzending!

Kijkersvragen kunnen via onze Telegram ingestuurd worden. Redacteur David Boerstra gaat daar door de vragen heen en wie weet komt jouw vraag dan in de uitzending! Wil je dat we jouw kijkersvraag zien? Volg ons op Telegram en stel je vraag: https://t.me/blckbxtv

Iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE om 19:00 uur

Het nieuws belicht vanuit het oogpunt dat je van blckbx gewend bent, diepgravend en kritisch. Dat is wat je van blckbx today kan verwachten. Onder aanvoering van Flavio Pasquino verzorgt het team van redacteuren, de webredactie, video editors, de regie en de techniek drie keer in de week dit unieke live actualiteitenprogramma. Hierbij zal geen enkel onderwerp geschuwd worden en streven wij ernaar om de nodige balans aan te brengen in het brede medialandschap.

blckbx today is iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE te zien op blckbx.tv om 19:00 uur. Heb je de uitzending gemist of wil je op een later moment blckbx today terugkijken? blckbx today is na afloop altijd terug te kijken via blckbx.tv.

Kijken dus en deel blckbx today in jouw eigen omgeving!

Over Stichting blckbx

Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat.

Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig.

Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen.

blckbx