VVD-Statenlid zegt lidmaatschap op: 'Niet langer meer de partij voor mijn idealen'

• donderdag 18 augustus 2022
  • Categorie:
  •  Statenlid Grethe van Geffen (Noord-Holland) heeft bekend gemaakt haar VVD-lidmaatschap te hebben opgezegd. Van Geffen gaat nog wel door met haar werkzaamheden in de Provinciale Staten, maar niet meer onder de VVD-vlag.

18-8-2022

Eerder dit jaar stond Van Geffen in de Amsterdamse rechtbank al tegenover haar fractie. Van Geffen was namelijk uit de VVD-fractie van Noord-Holland gezet, ten onrechte, aldus Van Geffen. Via de rechter wilde ze haar terugkeer afdwingen, inmiddels heeft ze bekend gemaakt de partij definitief de rug toe te keren.

Eind 2020 begon het gerommel binnen de Noord-Hollandse VVD-fractie: Van Geffen had moeite met de manier van vergaderen binnen de partij en voelde zich zelfs geïntimideerd.

Van Geffen wil nu als onafhankelijke politica blijven werken aan haar idealen. Volgens haar is al het verzet binnen de VVD Noord-Holland gesmoord.

NieuwRechts

Toch nog een integere politica bij de VVD, alleen zou het verstandiger zijn geweest als ze binnen de VVD haar bezorgdheid kenbaar zou hebben gemaakt om daarmee soortgenoten te organiseren. Nu blijven er genoeg VVD sch..thuizen over die graag haar plaats willen innemen .