Pieter Omtzigt 'Schaamt de regering zich niet?' v Karien van Gennip gecompileerd - Debat TK

• zaterdag 27 augustus 2022
  •  'Geen manier om democratie te bedrijven'

27-8-2022

Pieter Omtzigt bevraagt Karien van Gennip over koopkrachtherstel voor Nederlandse huishoudens, kaart het probleem van de hoge stijgende energierekeningen en de impact voor huishoudens aan: 'Huishoudens komen duizenden euro's te kort, met 80 cent doe je helemaal niets' Vraagt of de regering zich niet schaamt voor de gegeven antwoorden, Omtzigt geeft aan dat het zinloos lijkt om te interrumperen. Over gedane uitspraken door Kabinetsleden kunnen geen uitspraken / toezeggingen worden gedaan. Alle relevante fragmenten - interrupties tussen Pieter Omtzigt en Karien van Gennip, gevolgd door indiening en appreciatie relevante moties - gecompileerd.

Behandelde moties in interrupties en appreciatie; Motie van de leden Omtzigt en Marijnissen over alle extra gasbaten in een fonds opnemen van waaruit huishoudens die hun energierekening niet kunnen betalen gecompenseerd worden Besluit: Verworpen(20). Motie van het lid Omtzigt over een langjarige strategie presenteren voor de voedselzekerheid en energiezekerheid van Nederlandse huishoudens Besluit: Verworpen (23). Motie van wantrouwen en gecompileerde stemmingen terugkijken ▶ https://youtu.be/HIjB8gFMQKE Spreker: Karien van Gennip, Pieter Omtzigt. Interrupties door: Pieter Omtzigt. Voorzitter: Vera Bergkamp. Bewindspersonen: Mark Rutte, Karien van Gennip, Wopke Hoekstra. Fragmenten uit: Debat n.a.v. uitspraken Hoekstra over stikstofafspraken en koopkracht. Locatie: Plenaire zaal B67, Tweede Kamer. Hele debat terugkijken ▶ 1/2 https://youtu.be/yT2D_8WvymM 2/2 https://youtu.be/DkLiR4Of1TU Bedankt voor het kijken & vergeet niet te abonneren voor uw dagelijkse dosis politiek. Abonneren op Arnews ▶ https://bit.ly/2V7xP3O ------------------------------------ Na verwerking verschijnen alle livestreams in een afspeellijst; https://www.youtube.com/playlist?list... Steun Arnews d.m.v. een like. BecommentariĆ«ren kan in de reacties. ------------------------------------ Live opgenomen beelden uit de Tweede Kamer. U bent vrij om deze te delen. Bedankt voor het kijken. ------------------------------------ BRON: Tweedekamer.nl Arnews livestreams ▶ https://bit.ly/2V7xP3O

Arnews

We kunnen in Nederland 1e en 2e Kamer wel afschaffen want iedere discussie wordt of niet beantwoord of verkeerd beantwoord of ontwijkend beantwoord en als een 2e kamerlid al eens gelijk krijgt dan wordt in de afhandeling door het kartel gesteund door G.L. en PvdA toch weer tegen gestemd. Het is een zinloze exercitie want we leven in een dictatuur.