Klimaatbeleid: Nooit goed beantwoorde vragen: Wat kost het? En wat levert het op?

• donderdag 25 augustus 2022
  •  Klaus Schwab zei: ‘Je zult niets bezitten en gelukkig zijn’.

25-8-2022

Auteur: Bud Bromley.

Adviesbureau McKinsey schatte dat er $9 biljoen per jaar nodig is om te voldoen aan het klimaatakkoord van Parijs! Om dat uit te voeren tot de datum van 2050 voor 50% realisatie van het “netto-nul”-plan, betekent dit dat er meer dan $ 275 biljoen wordt uitgegeven … allemaal verlies en geen winst. Geen vermindering van CO2 en geen vermindering van opwarming zal het gevolg zijn. Zie hier.

Deze uitgaven verhogen de kosten van elk product en elke dienst al dramatisch. De onlangs goedgekeurde uitgaven van $ 700 miljard is een aanbetaling, onder de misleidende titel ‘inflatievermindering’.

Vergis je niet: de voorstanders van door de mens veroorzaakte klimaatverandering zijn van plan om elk huishouden en bedrijf te belasten op hun ecologische voetafdruk, en hun plan is bijna voltooid. Bankiers en handelaren zullen CO2-compensatiederivaten verkopen om uw CO2-emissies te compenseren. Het patent op het systeem is verleend en binnenkort zullen het systeem en de apparaten in het patent nodig zijn om een ​​hypotheek te krijgen. Het patent toegewezen aan Franklin Raines, de toenmalige CEO van Fannie Mae, een Amerikaanse quasi-overheidsorganisatie voor hypotheekverlening en marketingbureau. De andere rechtverkrijgende was CO2e.com, onderdeel van investeringsbankier Canter Fitzgerald.

Nauw verwant hiermee, heeft de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) de afgelopen maanden in het officiële Amerikaanse federale register een plan ingediend om van alle openbare bedrijven te eisen dat ze in hun SEC-deponeringen hun activiteiten met betrekking tot klimaatverandering documenteren, een ongelooflijk verspillende dwaze boodschap zonder voordeel. Die voorgestelde SEC-regelgeving is al verschenen in 2 Federal Register-aanvragen en de tijd voor commentaar is verstreken. De regelgevende instantie voor grondstoffen heeft ook soortgelijke voorstellen ingediend.

De wereldwijde grote resetters, de VN en de regeringen van de meeste landen zijn van plan om ieders ecologische voetafdruk te reguleren en te belasten, en dan zullen de rechtverkrijgenden van FannieMae’s patent of iets dergelijks in andere landen CO2-meetapparatuur en verbinding met het systeem nodig hebben om een ​​lening of een woning herfinancieren. Om belastingen op CO2-voetafdrukken in elk huis en bedrijf te vermijden, zullen individuen en bedrijven worden uitgenodigd om CO2-credits te kopen op de grondstoffenmarkten waar handelaren biljoenen dollars per jaar verwachten te verdienen met het verhandelen van CO2-kredietderivaten.

Klaus Schwab zei:

‘Je zult niets bezitten en gelukkig zijn’.

Maar geloofde je hem?

Het handelssysteem voor CO2-derivaten is de reden waarom banken betrokken zijn bij de agenda voor klimaatverandering. Bankiers doneren aan politici die de regeling steunen en dubieuze door de overheid gegarandeerde leningen en uitgaven aan zogenaamde duurzame programma’s steunen. Het is een gigantische geldwasserij gedekt door autoriteit. De handel in CO2-derivaten zal naar verwachting alleen al aan makelaarskosten $ 1 biljoen per jaar genereren, momenteel wordt de markt geschat op $ 200 miljard.

Reuter schat de markt voor 2021 op $ 851 miljard.

De Joyce Foundation, een niet-gouvernementele organisatie (NGO), financierde Richard L. Sandor, professor aan de Kellogg business school van de Northwestern University, om een ​​handelssysteem voor CO2-kredieten en de Chicago Climate Exchange (CCX) te ontwerpen. Barack Obama zat in de raad van bestuur.

De toenmalige president van Joyce Foundation, Paula DiPerna, werd President-International van CCX, “’s werelds eerste wereldwijde cap-and-trade-systeem dat alle zes broeikasgassen dekt” en was ook mede-oprichter van de Tianjin Climate Exchange (TCX), China’s eerste pilot-CO2markt. Franklin Raines is een vertrouweling van Obama,

Franklin Raines was CEO bij FannieMae en mede-uitvinder van het CO2-meetapparaat en systeemoctrooi. Dit is een heel vreemd patent voor FannieMae, een Amerikaanse quasi-overheidshypotheekmaatschappij een feit dat werd opgemerkt door leden van het Amerikaanse Congres. Raines was betrokken bij de crash van de hypotheekbank in de VS. Tegenwoordig is Raines blijkbaar het hoofd van het Smithsonian Institution.

Wijlen Maurice Strong, geboren Canadees, plv.-secretaris-generaal van de Verenigde Naties, eerste uitvoerend directeur van het Milieuprogramma van de Verenigde Naties, werd een van de negen directeuren van CCX. Al Gore’s General Investment Management, een handelsonderneming in CO2-compensatie, investeerde en oefende aanzienlijke invloed uit op CCX en andere handelsondernemingen in CO2-krediet.

Begin jaren negentig ontwierp Strong Agenda 21, een VN-programma ter bevordering van de zogenaamde “duurzame ontwikkeling” en de door de mens veroorzaakte agenda voor de opwarming van de aarde. Strong was de hoofdontwerper van het Kyoto-protocol, “een internationaal verdrag dat het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering (UNFCCC) van 1992 uitbreidde dat landen verplicht de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, gebaseerd op de wetenschappelijke consensus dat (1) opwarming van de aarde plaatsvindt en (2) dat door de mens veroorzaakte CO2-emissies de oorzaak zijn.

Nadat het was bekendgemaakt, accepteerde Strong bijna $ 1 miljoen van Saddam Hoessein, ontvluchtte hij de VN en de VS naar Costa Rica, raakte in conflict met Costa Rica over een landdeal en vertrok vervolgens naar China, waar hij in 2015 stierf. Over het enorme belangenconflict tussen de De VN en de handel in CO2-kredieten werden bijna niets bericht.

Maurice Strong was enige tijd lid van de Commission on Global Governance, wier manifest, getiteld ‘Our Global Neighborhood‘, opriep tot een dramatische herverdeling van de rijkdom en politieke macht van de wereld. Het pleitte voor een geleidelijke afschaffing van het Amerikaanse veto in de VN-Veiligheidsraad, terwijl het VN-gezag over de lidstaten werd vergroot.

Om de herverdeling van rijkdom verder te bevorderen, bepleit het manifest: (a) de internationale belastingheffing van multinationale ondernemingen; (b) het opleggen van een wereldwijde CO2-belasting; en (c) de oprichting van een nieuwe internationale “Economische Veiligheidsraad” om ervoor te zorgen dat de economische groei van de wereld onderworpen blijft aan de beginselen van “duurzame ontwikkeling”.

Men was er van overtuigd dat mondiaal bestuur zou kunnen worden bereikt door de internationale bezorgdheid over de vermeende aantasting van het milieu te manipuleren en uit te buiten. Dit, zei hij, zou een autoritaire regering kunnen vereisen om verkiezingen te beëindigen waarmee mensen traditioneel hun politieke leiders hebben gekozen. “Ons concept van stembusdemocratie moet mogelijk worden aangepast om krachtdadige regeringen te vormen die in staat zijn om moeilijke beslissingen te nemen,” beweerde Strong, “vooral voor het beschermen van het mondiale milieu.”

De bovenstaande afbeelding, de raad van bestuur en de volgende citaten zijn afkomstig uit het Joyce Foundation 2000 jaarverslag.

“Ten slotte richt onze subsidieverlening via de speciale Joyce Millennium-initiatieven zich op de dynamiek van macht die van de ene generatie naar de volgende vloeit … Het probleem van de opwarming van de aarde, veroorzaakt door de uitstoot van broeikasgassen zoals kooldioxide, zal zich bijvoorbeeld opstapelen en generaties teisteren die weinig te maken hebben gehad met het veroorzaken van het probleem. Een van onze eerste millenniumsubsidies ondersteunt het ontwerp van een proeffase voor een markt voor de handel in kooldioxide-emissies, de Chicago Climate Exchange genaamd. Lang besproken, het vermogen van de markt om prikkels te creëren voor het verminderen van de uitstoot van kooldioxide is niet getest ….” …

“Northwestern University J.L. Kellogg Graduate School of Management Evanston, IL $347.600

Het ontwerpen van een midwestelijk proefprogramma voor de vrijwillige handel in kooldioxide en andere emissies die klimaatverandering veroorzaken, met als doel het beantwoorden van methodologische vragen en het oplossen van operationele problemen (1 jr. )”

Het systeem van Richard L Sandor werd toegepast bij de Chicago, Europese en Chinese klimaatbeurzen en de patenten op het systeem die door ICE werden verworven. Subsidiefinanciering voor dit project door Joyce Foundation bereikte $ 1,1 miljoen. Sandor was oprichter van CCX.

Hier zijn voorbeelden van de verhalen over de agenda voor opwarming van de aarde/klimaatverandering:

“De laatste schatting waarschuwt dat de temperatuur op aarde de komende honderd jaar met wel 10,5ºF [12 graden Celsius] kan stijgen. Aan het begin van de eenentwintigste eeuw vormt de opwarming van de aarde een serieuze uitdaging voor iedereen die geeft om gelijkheid tussen generaties, aangezien generaties die in het nieuwe millennium zijn geboren, de gevolgen zullen ondervinden van de industriële beschaving die een kenmerk was van het oude. probleem is de opbouw van kooldioxide in de atmosfeer, grotendeels veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen, zoals steenkool en olie. Kooldioxide (samen met andere broeikasgassen) houdt de warmte van de zon vast in de atmosfeer van de aarde, net zoals een broeikas warme lucht vasthoudt. Wetenschappers hebben toenemende bezorgdheid geuit over de resulterende veranderingen in het klimaat op aarde, met name stijgende temperaturen.”

En nog een door Al Gore:

“Veel wetenschappers waarschuwen nu dat we dichter bij verschillende “omslagpunten” komen die het ons binnen slechts 10 jaar onmogelijk zouden kunnen maken om onherstelbare schade te voorkomen aan de bewoonbaarheid van de planeet voor de menselijke beschaving.”…” Elke dag die voorbijgaat, levert nog meer bewijs dat we nu worden geconfronteerd met een planetaire noodsituatie – een klimaatcrisis die onmiddellijke actie vereist om de uitstoot van kooldioxide wereldwijd drastisch te verminderen om de thermostaat van de aarde lager te zetten en catastrofe voorkomen.”…”De afgelopen 14 jaar heb ik gepleit voor de afschaffing van alle loonheffingen – inclusief die voor sociale zekerheid en werkloosheidsuitkeringen – en de vervanging van die inkomsten in de vorm van vervuilingsbelastingen – voornamelijk op CO2.”

Aan de andere kant toont de onderstaande grafiek, die alleen NOAA-metingen gebruikt, “kooldioxide-ophoping in de atmosfeer” … of liever de afwezigheid van significante CO2-ophoping. De gestippelde groene lijn bij de horizontale basislijn is de maximaal mogelijke netto menselijke CO2-uitstoot door fossiele brandstoffen, cementproductie, landgebruik en alle andere menselijke bronnen; dit is slechts 0,6% van de totale CO2 in 2020 en slechts 0,00025% van de atmosfeer in 2020.

Regeringen, VN, WHO, WEF, voorstanders, enz. doen alsof deze verwaarloosbare hoeveelheid CO2 domineert. Ze vertrouwen op wat volgens hen een onwetende bevolking is en ze verdienen onze spot. Het is de maximaal mogelijke netto menselijke CO2-uitstoot omdat het de gemeten netto CO2-toename is van alle CO2-bronnen en -putten, menselijk en natuurlijk, in 2020. De netto menselijke CO2-uitstoot mag deze verwaarloosbare hoeveelheid niet overschrijden.

Er is geen klimaatcrisis veroorzaakt door menselijk gebruik van fossiele brandstoffen, zoals blijkt uit de 1200 ondertekenaars van de CLINTEL-verklaring.

Corruptie op de CO2-handelsmarkten is al aan het licht gekomen, en die is enorm. “Europese belastingbetalers verliezen 5 miljard euro aan fraude met koolstofhandel.” “Tussen 2008 en 2009 werd 1,6 miljard euro opgelicht in een enorme zwendel op de CO2-quotamarkt die de “fraude van de eeuw” wordt genoemd. “Maandag stonden 36 mensen die verdacht werden van het leiden van de grootste operatie van de regeling terecht in Parijs.”

Politici en regelgevers in de bureaucratieën van nationale regeringen en de supranationale wannabe-regeringen luisteren niet naar wetenschap, wetenschappers of economen. Ze hebben petities en brieven geweigerd om hun beleid te heroverwegen. Bevinding dat beweert dat CO2 gevaarlijk is. (De EPA Endangerment Finding werd ingesteld door de regering-Obama – niet toevallig – samen met honderden klimaatregels. De regering-Obama keurde ook goed dat miljarden dollars werden uitgegeven aan mislukte groene-energieprojecten. Follow the money.

Ze zullen hun fraude- en belastingplan uitvoeren tenzij ze worden tegengehouden door kiezers en aanhoudende eisen van het stemgerechtigde publiek aan hun wettelijke vertegenwoordigers in de regering, evenals acties in de rechtbanken.

De geldmolen voedt politici en bureaucraten. Politici en bureaucraten voeden hun medestanders die onder andere onjuiste peer-reviewed  “wetenschappelijke” publicaties, nepnieuws, computermodellen, enz. creëren.

Bud Bromley.

Het beleid zal iedereen belasten om een verwaarloosbare hoeveelheid CO2 die geen negatief effect heeft op het klimaat. Maar die regulering en belasting maken een biljoen dollar per jaar mogelijk voor de wereldwijde handelsmarkt voor CO2-derivaten en instellingen die politici, NGO’s en aanverwante partijen financieren. De politici en bureaucraten geven vervolgens het geld van hun kiezers (of eigenlijk de schulden) uit aan zonnepanelen, windmolenparken, elektrische voertuigen, CO2-opslagprojecten, computermodellen, “big green“, en meer van dat allles. Zij geven veel geld uit aan propaganda en desinformatie, hetgeen de medewerking verklaart van de reguliere media, peer-reviewed tijdschriften en onderwijsinstellingen. Het is een plot dat is ontworpen om uw geld, eigendom en soevereiniteit af te nemen en u ervan te overtuigen dat u gelukkig zult zijn. Follow the money. Het leidt tot hele bekende namen.

***

Ik ben lid van CLINTEL en ondertekenaar van de Verklaring. Meer ondertekenaars zijn welkom.

***

Bron hier.