Het kartel jaagt de angst weer aan: 'Paniek, paniek, we hebben een watercrisis!'

• dinsdag 9 augustus 2022
  • Zoals een verstandig mens ooit zei: trap er niet in.

Michael van der Galien 9-8-2022

Er is weer enorme paniek in Nederland. Er is een watertekort! Een ware watercrisis, zelfs! Nederlanders moeten minder water gebruiken. Niet meer douchen - of maximaal twee keer per week, en voor maximaal 2 minuten per keer. Niet meer onbeperkt naar het toilet, nee, houd je ontlasting zo lang mogelijk in en 'combineer' als het ware twee toiletbezoeken in één, waarna je bij voorkeur niet elke keer doortrekt ('Scheelt zes liter water!'). En als écht geweldige oplossing kun je ook gewoon lekker pissen in de douche.

Jongens, het is niet leuk, maar het is wel nodig. Want het regent eventjes niet in Nederland; het is zowaar even lekker weer in de zomer, en dat betekent HET EINDE VAN ONS ALLEMAAL EN EEN SPOEDIGE DOOD ALS WE NIET HEEL SNEL IETS DOEN. Zo laat de Telegraaf vandaag op de voorpagina weten (vervolgd op pagina 4) dat Vitens waarschuwt voor een "tekort."

"Als iedereen tegelijk en langdurig heel grote hoeveelheden gebruikt, raken de reservoirs leeg en kan het zijn dat er minder water uit de kraan komt. De dagelijkse voorraad water kan dus opraken."

Israël

Weet je wat nou zo gek is? In Israël laten ze al jaren zien hoe je waterproblemen kunt oplossen: zeewater gebruiken en desalinatie. Volgens de linkse roeptoeters is het grote probleem van klimaatverandering dat 'de zeespiegel gaat stijgen!' Oh nou, geweldig nieuws. Dit betekent dus dat het zeewater schoongemaakt kan worden en gebruikt kan worden voor het besproeien van planten en gewassen, douchen, etc. Combineer dat met het recyclen van gebruikt water en voila, de 'watercrisis' is ten einde.

Als onze boven-ons-gestelden niet weten hoe dat allemaal werkt dan moeten ze maar even op werkbezoek naar Israël. Me dunkt dat de Isra¨eli's voor een leuk bedrag ons best willen helpen aan de benodigde technologie en infrastructuur.

Crisis

Natuurlijk moet je ondertussen blind zijn om niet te zien wat er aan de hand is: het hele kartel wil dat wij continu in een "crisis" leven. De coronacrisis, de klimaatcrisis, een racismecrisis, en natuurlijk nu een watercrisis. We moeten voortdurend in angst leven; bang dat ons leven letterlijk op het spel staat. En steeds weer is de oplossing voor de 'crisis' tweeledig:

1. Meer overheidsmacht

2. Minder welvaart voor jou en mij

Het is nooit: 'Weet je, dit is even een probleempje, maar we gaan het op termijn oplossen door gebruik te maken van nieuwe technieken. We lossen het kalmpjes op.' Nee, het is steevast paniek en vervolgens een machtsgreep van de overheid die gecombineerd wordt met de eis dat wij ophouden te leven als 21e eeuwse mensen.

Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk!

Zoals een verstandig mens ooit zei: trap er niet in.

DDS