Han de Jong (BNR): slecht beleid Lagarde, loon-prijsspiraal en inflatiecompensatie -HG Interviews 19

• woensdag 17 augustus 2022
  •  In deze video gaan we dieper in op de oorsprong van de inflatie .....

17-8-2022

In deze aflevering is zelfstandig econoom Han de Jong te gast bij Holland Gold Interviews. Hij staat ook wel bekend als de ‘huiseconoom’ van BNR, publiceert economische commentaren op zijn platform Crystal Clear Economics en adviseert family offices en andere institutionele beleggers over hun beleggingsbeleid.

In deze video gaan we dieper in op de oorsprong van de inflatie die we ondervinden en spreekt Han zijn verwachtingen uit of we het toppunt van inflatie al hebben bereikt. Ook bespreken we het beleid van de ECB, zijn visie over hoe hij vindt dat de ECB had moeten ingrijpen en wat hij verwacht van de financiële markten de aankomende periode. Tot slot hebben we het over de broodnodige compensatiemaatregelen voor de hoge energieprijzen, de loon-prijsspiraal die op de loer ligt en hoe hij zijn beleggingsportefeuille inricht. Overweegt u om goud en zilver aan te kopen? Dat kan via de volgende website: https://bit.ly/3xxy4sY Twitter: @HandeJong14: https://twitter.com/HandeJong14 @Hollandgold: https://twitter.com/hollandgold @paulbuitink: https://twitter.com/paulbuitink @jorisbeemsterb: https://twitter.com/JorisBeemsterb1 Wilt u meer weten over Crystal Clear Economics? Bekijk dan de volgende website: https://crystalcleareconomics.nl 00:00 Introductie 02:24 Oorzaken en gevolgen inflatie 08:47 Loon-prijsspiraal 16:10 Beleid ECB: PEPP, TPI, OMT 43:25 Compensatiemaatregelen 49:53 Overheidstekorten 51:24 Beleggingsstrategie Han de Jong 55:26 Outro Let op: Holland Gold vindt het belangrijk dat iedereen vrijuit kan spreken. Wij willen u er graag op attenderen dat de uitspraken die worden gedaan door de geïnterviewde niet persé betekenen dat Holland Gold hier achter staat. Alle uitspraken zijn gedaan op persoonlijke titel door de geïnterviewde en dragen zo bij aan een breed, kleurrijk en voor de kijker interessant beeld van de onderwerpen. Zo willen en kunnen wij u een transparante bijdrage en een zo volledig mogelijk inzicht geven in de economische marktontwikkelingen. Al onze video’s zijn er enkel op gericht u te informeren. De informatie en data die we presenteren kunnen verouderd zijn bij het bekijken van onze video’s. Onze video’s zijn geen financieel advies. U alleen kunt bepalen hoe het beste uw vermogen kunt beleggen. U draagt zelf de risico’s van uw keuzes. Bekijk onze website: https://www.hollandgold.nl

Holland Gold