Eindelijk verzet in de randstad! Leefbaar Rotterdam pislink over Haagse dictaten

• vrijdag 26 augustus 2022
  • Categorie: , ,
  •  Kortom befehl ist befehl en voor de rest moet de lokale democratie zijn mond houden.

De randstad ontwaakt ook hier groeit het verzet tegen de Haagse dictaten. In Rotterdam heeft het COA het lumineuze idee om zesennegentig Afghanen hartje centrum in het Postillion Hotel WTC Rotterdam onder te brengen. Leefbaar Rotterdam is pislink!

De Afghanen, vooral gezinnen, verblijven hier minimaal vier weken. Het steekt Leefbaar Rotterdam dat het COA dit achter de rug van de gemeente heeft besloten. Dit allemaal zonder overleg. Raadslid Simon Ceulemans voelt zich overvallen door de gang van zaken. ,,De opvang van asielzoekers is een bevoegdheid van de gemeente. Maar dit is blijkbaar allemaal buiten de gemeente om geregeld door het kabinet. Wij willen precies weten wat hier is gebeurd. Bij zulke beslissingen hoort de gemeente toch te worden betrokken?’’

Volgens het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) is er vanwege ‘de enorme capaciteitsdruk in sommige gevallen tijdelijk hotelkamers worden gehuurd’. ,,De gemeente en veiligheidsregio worden daarover geïnformeerd, maar de organisatie en verantwoordelijkheid liggen bij het COA’’, aldus een woordvoerder. Kortom befehl ist befehl en voor de rest moet de lokale democratie zijn mond houden. De capaciteitsdruk zal niet afnemen zolang de grenzen wagenwijd openstaan. Het wordt tijd voor een asielstop. Je kunt immers niet dweilen met de kraan open.

(Artikel gaat door onder de oproep ons te steunen)

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

''Wij zijn klaar met deze Haagse Spelletjes. Kabinet en COA horen de autonomie van gemeenten te respecteren. De gevolgen van hun failliete beleid over de schutting kieperen, hoort hier niet bij!''', aldus raadslid Simon Ceulemans van Leefbaar Rotterdam. Het wordt tijd voor actie. Verzet de krankzinnige dictaten uit Den Haag. Na Ter Apel en Tubbergen zegt nu ook Rotterdam genoeg is genoeg!

DDS

In Nederland hebben we het kartel wat de dienst uitmaakt, maar ook de rechters die tegenwoordig op de stoel van de 2e kamer zitten, daarnaast nog de door de regering en postcode loterij gesteunde/gefinancierde actiegroepen en het COA gaat nu ook al de dienst uitmaken en dat allemaal buiten de democratie om.
    Het schijnt allemaal te kunnen in onze huidige democratie of wat er nop van over is.