Dit RIVM-rapport is niet groot in het nieuws geweest (en daar is een reden voor)

• maandag 1 augustus 2022
  • Categorie: , ,
  • "Het RIVM kwam op 5 juli met een opmerkelijke rapportage over de effectiviteit van de coronavaccins – of het gebrek daaraan.

Robin de Boer 1-8-2022

Uit cijfers van het instituut, gebaseerd op ziekenhuisopnames van 15 maart tot 28 juni dit jaar, blijkt dat een dubbele vaccinatie nul bescherming biedt tegen ziekenhuisopname als gevolg van Covid.

“In de periode 15 maart tot en met 28 juni 2022 was er nauwelijks meer een beschermende werking zichtbaar van de Covid-19 vaccinatie basisserie tegen ziekenhuis- en IC-opname,” schrijft het RIVM.

Verontrustende cijfers

Sterker nog: volledig gevaccineerde mensen hadden 20 procent meer kans om op de ic te komen dan ongevaccineerden, schrijft Karel Beckman voor De Andere Krant. Hij werd attent gemaakt op het RIVM-rapport door het blog van onderzoeksjournalist Alex Berenson. Die spreekt van ‘verontrustende’ cijfers.

De cijfers van het RIVM laten zien dat gevaccineerde vijftigers en zestigers na zeven maanden zelfs een 68 procent hogere kans hadden om in het ziekenhuis te belanden met Covid. Ze hadden een 41 procent hogere kans om op de ic terecht te komen.

Voor mensen boven de 70 gaan de cijfers inmiddels dezelfde kant op.

rivm

Beckman wijst erop dat het rapport niet groot in het nieuws is geweest of in de Tweede Kamer is besproken. “Het lijkt onzichtbaar in het publieke debat. Het Journaal of de kwaliteitskranten hebben het nergens uitgelicht.”

Er was ons verzekerd door Hug en Mark, Jaap en de rest van de leugenaars dat 2 prikken ons zouden beschermen tegen Corona. Iedereen met ook maar een klein beetje verstand wist toen al dat daar geen hout van klopte omdat een (griep)virus jaarlijks muteert, daarom helpen de jaarlijkse griep vaccinaties ook niet of nauwelijks.
    Onze nieuwe minister doodshoofd Kuipers plant al weer een nieuwe vaccinatie ronde die ons al weer zou moeten beschermen. De nieuwe ronde zal gebeuren met de oude rommel die aangetoond heeft volgens het RIVM zelf dat helemaal niet meer helpt, behalve dan dat het de dood van mensen zal bespoedigen en dat is precies de bedoeling.