Analyse: Lockdowns kostten 20 keer meer levensjaren dan ze hebben gered!

• zondag 21 augustus 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Een analyse van Israëlische onderzoekers komt tot de conclusie dat lockdowns aanzienlijk meer kwaad dan goed doen: De Corona lockdowns kostten mensen vele jaren van hun leven en waren totaal onnodig, meldt Report24.

20-8-2022

De Covid 19 lockdowns hebben 20 keer meer levensjaren gekost dan ze geacht werden te redden: Dit blijkt uit een nieuwe analyse (PDF) die is gepubliceerd in het International Journal of Environmental Research and Public Health. De studie, waarvan de conclusies gebaseerd zijn op een uitgebreid onderzoek van andere relevante literatuur over de lockdown, is geschreven door onderzoekers van het Jerusalem College of Technology.

“In dit artikel, getiteld “Are Lockdowns Effective in Managing Pandemics?”, wordt een overzicht gegeven van het onderzoek naar de bovengenoemde doeltreffendheid, alsook van de historische ervaring met vorige pandemieën en risico-batenanalyses op basis van de relatie tussen gezondheid en welzijn. De onderzoekers verklaarden: “Vergelijkende analyse van verschillende landen heeft aangetoond dat de veronderstelling van de doeltreffendheid van lockdowns niet door bewijzen kan worden gestaafd – noch in verband met de huidige Covid 19-pandemie, noch in verband met de Spaanse griep van 1918-1920 en andere minder ernstige pandemieën in het verleden.”

Het team kwantificeert vervolgens het geschatte aantal levensjaren dat verloren gaat aan de Covid 19-maatregel, die sterk wordt gesteund door toppolitici en volksgezondheidsfunctionarissen zoals Anthony Fauci, Karl Lauterbach en Karl Nehammer: “De kosten van de lockdowns voor de volksgezondheid zijn hoog: gebruikmakend van het bekende verband tussen gezondheid en welvaart, schatten we dat de lockdowns 20 keer meer levensjaren kosten dan ze besparen.”

Regeringen en gezondheidsorganisaties wisten

In het document wordt ook uiteengezet hoe het pleidooi voor lockdowns door regeringen en internationale gezondheidsorganisaties in strijd was met hun standpunt over het volksgezondheidsbeleid vóór Covid-19: “Het is vermeldenswaard dat dezelfde conclusies – geen duidelijk voordeel van lockdowns in het geval van een pandemie – door nationale en internationale instanties werden getrokken vóór het ontstaan van Covid-19. Verscheidene regeringen hebben al jaren geleden gedetailleerde plannen opgesteld om te reageren op grieppandemieën – zie de programma’s van de Amerikaanse Occupational Safety and Health Administration (2007) en het Israëlische ministerie van Volksgezondheid (2007)”.

De onderzoekers wezen op de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), die in oktober 2019 een uitgebreid paraatheidsplan van 91 pagina’s heeft gepubliceerd, waarin specifiek wordt vermeld dat:

• sociale distantiëringsmaatregelen “zeer ontwrichtend kunnen zijn” en zorgvuldig moeten worden overwogen;
    • reisgerelateerde maatregelen “waarschijnlijk niet succesvol” zijn; “grenssluitingen alleen door kleine eilandstaten kunnen worden overwogen bij ernstige pandemieën”;
    • en het traceren van contacten en het in quarantaine plaatsen van blootgestelde personen wordt in geen geval aanbevolen.

De studie stelt niet alleen dat de lockdowns niet doeltreffend waren, maar voegt eraan toe dat zij levens kostten die de gezondheidsautoriteiten beweerden te beschermen.

“De afsluitingsmaatregelen hadden als neveneffect dat het sterftecijfer steeg. Ziekenhuizen in Europa en de VS waren voorbereid op kleine groepen zeer besmettelijke patiënten, terwijl zij niet voorbereid waren op een veel waarschijnlijker uitdaging – besmetting op grote schaal. Als gevolg daarvan werden volksgezondheidsvoorzieningen en verpleeghuizen vaak zelf dragers van infecties – grotendeels als gevolg van een op compartimentering gebaseerd noodbeleid”, aldus het document, waarin New York als voorbeeld wordt genoemd.

“Hoewel ons inzicht in virale transmissiemechanismen ons doet geloven dat lockdowns een doeltreffend instrument voor pandemiebeheersing kunnen zijn, kan deze veronderstelling niet worden gestaafd door een op bewijsmateriaal gebaseerde analyse van de huidige Covid 19-pandemie, alsook van de 1918-1920 H1N1 influenza type A (Spaanse griep) pandemie en talrijke minder ernstige pandemieën in het verleden,” concludeert het document.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor: