Wereld Economisch Forum draagt regeringen op “schadelijk” privé-autobezit zo snel mogelijk te verbieden

• vrijdag 29 juli 2022
  • Categorie:
  •  De onzalige Groene Agenda 2030 van het Wereld Economisch Forum (WEF) moet nu ook autobezitters treffen.

29-7-2022

Niet alleen moeten verbrandingsmotoren zo snel mogelijk worden verboden, de mensen moeten ook zo snel mogelijk afstand doen van hun particuliere voertuigen. Een nieuw artikel stelt: “We hebben een revolutie voor schone energie nodig, en wel nu.”

Eerder deze maand deed het Economisch Wereldforum een oproep aan volgzame regeringen over de hele wereld om de nu al afschuwelijke benzineprijzen te verhogen. Nu beweert het WEF (in overeenstemming met zijn communistische basisethos) dat mensen geen recht hebben op een eigen auto en in plaats daarvan moeten “lopen of delen”, meldt Report24.

Lopen of delen

In een vrijdag door het WEF gepubliceerd document beweren de globalistische elites dat gemeenschappelijk autodelen deel uitmaakt van een “circulaire aanpak” die nodig is om de wereldwijde vraag naar edele metalen en fossiele brandstoffen te verminderen. Elk jaar vliegen duizenden privéjets naar de WEF-top in Davos, maar volgens Klaus Schwab zouden gewone burgers geen auto mogen bezitten.

Uiteraard hebben de strategen van het WEF ook ingezien dat de huidige voorraad voertuigen niet zomaar kan worden vervangen door elektrische voertuigen, aangezien de kritische metalen zoals kobalt, lithium en nikkel die nodig zijn voor deze “schone energietechnologieën” niet op een dergelijke schaal kunnen worden gewonnen en verwerkt.

En hoewel het WEF zegt dat recycling van oude technologie die gebruik maakt van deze metalen de gevolgen van het tekort kan verzachten, is dit gewoon niet genoeg. “De complicatie is dat er momenteel niet genoeg metalen in omloop zijn, en zelfs wanneer rekening wordt gehouden met recycling, zal de productie van mineralen naar verwachting met bijna 500 procent toenemen. Hoe moeten we nu verder?” vraagt het WEF. Bovenaan de lijst van oplossingen voor de wijze waarop wij volgens het WEF te werk moeten gaan, staat de “overgang van eigendom naar gebruik”.

Een algeheel einde aan privé-eigendom

“Wees eerlijk,” gaat het WEF verder, “u heeft waarschijnlijk minstens één oude mobiele telefoon in een la liggen. Mogelijk ook een ongebruikte harde schijf die ruimte inneemt. Je bent niet alleen. De gemiddelde auto of bestelwagen in het VK rijdt slechts 4% van de tijd… Dat is verre van efficiënt. Meer delen kan het bezit van ongebruikte apparatuur en dus het materiaalverbruik verminderen. Autodeelplatforms zoals Getaround en BlueSG hebben deze kans al aangegrepen en bieden voertuigen aan waarbij je betaalt per gebruikt uur.”

Wat is het motto van het Wereld Economisch Forum voor de toekomst? Dat klopt: “Je zult niets bezitten, maar je zult gelukkig zijn.” Maar als slechts enkele bedrijven en de staten alles bezitten (van auto’s tot huizen) en wij de dingen alleen maar gebruiken – wie zal dan de bedrijven en de ondernemingen bezitten? Zullen alle miljardairs ook hun jachten en privéjets opgeven? Hoe zit het met hun enorme wagenparken? Zullen deze verwende “elites” ook afstand doen van al hun bezittingen, of zich laten leiden door het motto “Alle mensen zijn gelijk, maar sommige mensen zijn meer gelijk”, zoals in de communistische landen van het Oostblok?

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor:

Soms lees je snel een artikel van de BBC dat je op Twitter ziet en denk je er niet veel bij na, maar dan valt er iets op. Dit was precies het geval toen ik las over de Uber Files en hoe een 90 miljoen dollar per jaar kostende lobby- en public-relationscampagne bevriende politici rekruteerde … Meer lezen overDe UBER dossiers en hun verbinding met het Wereld Economisch Forum. Dit gaat echt over “De Huur-Economie” en niets bezitten. Geen auto’s, geen eigendom

Alle WEF leden six feet down under evenals de leden van de WHO en alle rijke stinkerts die achter deze twee organisaties staan. In het openbaar ophangen en op staken zetten. Na een week desnoods als varkensvoer (zou ik geen varkensoester meer eten)