Rutte verzet zich tegen zijn eigen VVD: 'Geen extra steun voor BTW-koopkrachtplan!'

• zaterdag 9 juli 2022
  • Je kunt maar één conclusie trekken: Rutte is al zo lang aan de macht dat hij geen grenzen meer erkent.

Michael van der Galien 9-7-2022

De VVD heeft zich uitgesproken voor een plan van JA21 om Nederlanders met middeninkomens tegemoet te komen wat betreft de BTW. De reden is natuurlijk dat lage- en middeninkomens eraan onderdoor gaan. Maar dat maakt Mark Rutte allemaal niets uit. De premier laat namelijk weten het oneens te zijn met zijn eigen partij. Hij wil dat mensen meer lijden, niet minder.

"Ik ben het met mijn eigen partij hier niet eens," aldus de VVD-premier over een plan om extra btw-inkomsten terug te geven aan middeninkomens. "Je hebt regels nodig om consistent en consequent te blijven handelen," zegt Rutte. En dus negeert hij de stem van zijn eigen partij. "We gaan vasthouden aan de begrotingsregels."

Dit is ontzettend typerend voor deze man. Hij is zo ongelooflijk arrogant geworden dat hij zelfs zijn eigen partij niet meer serieus neemt. Misschien is dat niet eens zo gek. Die hele fractie zit immers vol met voormalige persoonlijke assistenten. Stuk voor stuk hebben ze hun baan en dus hun inkomen te danken aan Rutte. De kans dat ze fel tegen hem in gaan en hem tot de orde roepen is nihil.

Dat weet Rutte als geen ander.

Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk!

Je kunt maar één conclusie trekken: Rutte is al zo lang aan de macht dat hij geen grenzen meer erkent. Dat is al erg genoeg. Maar wat dit zo mogelijk nog erger maakt is dat hij overduidelijk willens en wetens enorme bevolkingsgroepen financieel ruïneert. Hij is overduidelijk van plan om de economie te hervormen - om de Great Reset uit te voeren... en wij betalen daar allemaal de prijs voor.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS