Nederland ontving 195.000 immigranten binnen half jaar

•  Amsterdam - Nederland ontving 195.000 immigranten binnen half jaar

27-7-2022 Van onze verslaggever

72.000 landgenoten probeerden hun geluk in buitenland

Sinds de jaarwisseling hebben zich in een half jaar tijd ruim 195 duizend nieuwe immigranten in Nederland gevestigd. Dat is een verviervoudiging van het aantal instromers in dezelfde periode van vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers die het CBS vandaag publiceert. Het bureau rept zelf van ’een sterke bevolkingsgroei voor een eerste half jaar.’ Bijna de helft van de instromers komt uit Oekraïne. „Maar ook uit andere landen vestigden zich meer mensen”, zo meldt het cijferbureau, dat aangeeft dat slechts 45.000 nieuwkomers uit andere EU-landen komen. De laatste zes maanden vertrokken 72 duizend Nederlanders om hun geluk elders te zoeken. Omdat er drieduizend geboortes minder waren dan sterfgevallen, komt de netto bevolkingsaanwas uit op 123.000 mensen. Begin deze maand telde ons land 17,7 miljoen inwoners. Demograaf Jan Latten waarschuwde vorige maand al voor een uitzonderlijke bevolkingsgroei in 2022 en vindt in de nieuwste CBS-cijfers een eerste bevestiging van zijn voorspelling. „We stevenen af op een immigratierecord met cijfers die nog nooit zijn vertoond.” In 1946, een jaar na de oorlog, ging het ook hard, zo meldt hij: „Maar toen waren het baby’s. Nu zijn het immigranten, we stevenen af op 18 miljoen inwoners”, zo becijfert de bevolkingsexpert. Latten tekent aan dat de eerste helft van het jaar doorgaans rustiger is en dat de grote toestroom meestal pas in de herfst wordt genoteerd. „Dan komen er veel nieuwe studenten maar ook arbeidsmigranten die hun kinderen eerst het schooljaar in eigen land hebben laten afmaken.” Als de immigratie in augustus en september gelijke tred houdt met die in voorgaande jaren, verwacht de demograaf voor dit gehele kalenderjaar een groei van circa 200.000 mensen.

Noordhollands Dagblad

En als we over "omvolking" praten dan is Leiden in last want dan schop je volgens Links tegen tere zieltjes aan.

Rutte gaat er haast mee maken in opdracht van zijn vriend KlauSSwab.
    We mogen niet vergeten dat de burgers van Nederland de hobby van Mark en Klaus betalen en dat is eerdaags niet meer te betalen.
    Hoe zou het gaan in de nabije toekomst? Worden de Nederlanders uit hun eigen huis gezet door de woonlasten en 1e levensbehoeften zo hoog te maken om daarna plaats te maken voor zwart Afrika?