Kabinet wil jou vanaf 2030 laten betalen voor elke kilometer: ‘VVD is pure slechtheid’

Datum:
  • vrijdag 1 juli 2022
  • in
  • Categorie: , ,
  •  “En weer toont de VVD geen ruggengraat. Straks mogen we van de voormalige ‘autopartij’ alleen nog maar linksaf slaan, net als zijzelf,”......


    Robin de Boer 1-7-2022


    Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:16

    Vanaf 2030 moeten automobilisten gaan betalen voor elke kilometer, waar of op welk tijdstip ze die ook rijden. Dat is het plan voor rekeningrijden dat het kabinet voor ogen heeft. Ook de VVD is overstag met rekeningrijden.

    Er barst een storm van kritiek los op de plannen. “Langzamerhand richting Agenda 2030, totale (digitale) controle, een sociaalkredietsysteem. Hoe ze dit gaan doen met rekeningrijden? Per 6 juli is een zogenoemde black box plus een ISA-systeem (intelligent speed system, red.) al verplicht in nieuwe auto’s,” merkt journalist Annelies Strikkers op.

    Was toch zo duurzaam?

    Telegraaf-verslaggever Wierd Duk vraagt zich hardop af: “Elektrisch rijden was toch zo duurzaam?”

    “Dat wordt echt gaaf dat de overheid kan controleren hoe mobiel je bent. Een kastje of chip in je auto zou nog makkelijker zijn,” schrijft ondernemer Rutger van den Noort sarcastisch.

    “We betalen al belasting om te zorgen dat de infrastructuur goed wordt geregeld. Maar bovenop die belasting betalen we torenhoge belasting op benzine, wegenbelasting, invoerbelasting en ook de verkeersboetes zijn een melkkoe voor de staat,” stelt gezondheidswetenschapper Yvonne Simons.

    Wegstemmen

    “En weer toont de VVD geen ruggengraat. Straks mogen we van de voormalige ‘autopartij’ alleen nog maar linksaf slaan, net als zijzelf,” reageert Statenlid Annabel Nanninga (JA21). Opiniemaker Jan Roos voegt toe: “De VVD is pure slechtheid.”

    Kamerlid Wybren van Haga roept mensen op om de VVD bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2023 weg te stemmen. “Ook bij de invoering van de kilometerheffing blijkt de VVD in het D66-zijspan te zitten. Met bpm, opcenten en brandstofaccijnzen staat de Nederlandse automobilist hoog in de Europese lijstjes en moet flink betalen.”


    0 reacties :

    Een reactie posten