Hoofdcommissaris liegt dat het gedrukt staat over Jouke: 'Ze dachten dat hij zijn trekker als wapen wilde gebruiken'

• zondag 10 juli 2022
  • Categorie: , ,
  •  Het was een "verkeerde inschatting."

De hoofdcommissaris van politie-eenheid Noord-Nederland, Gery Veldhuis, geeft toe dat er een grote fout is gemaakt door de agent die kogels afschoot op de trekker van de 16-jarige Jouke. Ongelooflijk genoeg verdedigt Veldhuis zijn 'collega's' tegelijkertijd wel degelijk, en om dat te bereiken liegt hij dat het gedrukt staat.

Eerst het goede nieuws: de zaak tegen Jouke is natuurlijk geseponeerd. Daarnaast laat Veldhuis weten dat de schade aan zijn trekker vergoed wordt. Dit betekent dat de politie toegeeft dat de schietpartij totaal ongerechtvaardigd was. Mooi.

Maar dan komt er iets onacceptabels en bizars. "Collega’s verdachten hem ervan dat hij zijn tractor als wapen wilde gebruiken. Maar dat blijkt dus onterecht," zegt Veldhuis namelijk. De politieman in kwestie "vindt het vreselijk dat hij in een situatie terechtkwam waarin hij meende van zijn vuurwapen gebruik te moeten maken. Dat het een jongen van zestien was, wist hij ook niet."

Ah ja. Hij dacht er gebruik van te "moeten" maken. Het was een "verkeerde inschatting."

Uhu. Jammer genoeg is er één klein probleempje voor de agent én de hoofdcommissaris die hem toch nog snel verdedigt. Uit de beelden blijkt namelijk dat het volstrekt bezopen is om te beweren dat oom agent dacht dat hij en zijn collega's in gevaar waren. Jouke was overduidelijk weg aan het rijden. Het gevaar voor welke agent dan ook was nul. De enige die gevaar creëerde was de doorgeslagen agent die de trekker van zijn wapen overhaalde.

Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk!

Ik weet niet wie de hoofdcommissaris voor de gek denkt te kunnen houden? Werkelijk de hele wereld begrijpt dat dit niets te maken had met "gevaar" of "de angst voor gevaar." Dit was een agent die zichzelf niet in de hand had en mogelijk gedreven werd door autoritaire instincten óf door waanzin. In beide gevallen moet zo'n man nooit van zijn leven meer met een wapen over straat mogen lopen - en zeker niet in dienst van de politie.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS

Ach, wie denkt die oerdomme hoofdcommissaris van Politie Gery Veldhuis, dat er iemand is die hem nog gelooft?
    Zelfs de meest simpele zaken kan deze man en met hem veel leidinggevenden, niet meer rationeel benaderen.
    We kunnen zo langzamerhand gaan zeggen dat het onderdeel van de Nederlandse Overheid, de Politie, een terroristische Organisatie is met als doel het uitschakelen van de Nederlandse burgers, op wat voor manier dan ook.