Exclusive: Rebel News reporters reflect on Dutch farmers' protests ...

• dinsdag 19 juli 2022
  • Brackpool en Jay schoven aan bij Pasquino om te vertellen hoe zij aankijken tegen de situatie in Nederland.

Zie HIER

Het internationale nieuwsplatform Rebel News stuurde verslaggevers naar Nederland om de boerenprotesten te verslaan. Aan tafel bij programmamaker Flavio Pasquino delen zij hun ervaringen.

Rebel News is Canadees van oorsprong en heeft sinds kort ook afdelingen in het Verenigd Koninkrijk en Australië. Het platform ontvangt geen overheidssubsidie, maar is afhankelijk van donateurs. Net als blckbx is het dus een grassroots nieuwsorganisatie.

Begin juli stuurde Rebel News de Britse verslaggever Lewis Brackpool en de Canadese verslaggever/cameraman Lincoln Jay naar ons land. Bijna twee weken werkten zij samen met The Post Millennial-reporter Katie Daviscourt uit de VS om verslag te doen van de boerenprotesten. Op FarmerRebellion.com zijn al hun berichten te vinden en ook via hun Twitter-accounts deelden zij regelmatig verslagen van de protesten.

Brackpool en Jay schoven aan bij Pasquino om te vertellen hoe zij aankijken tegen de situatie in Nederland. Rebel News deed destijds formidabel verslag van de truckersprotesten tegen de coronamaatregelen in Canada. Jay was toen een maand lang aanwezig in Ottawa om de Freedom Convoy te verslaan, dus als geen ander kan hij de parallellen met de Nederlandse boerenprotesten benoemen. Brackpool ziet veel overeenkomsten met de coronademonstraties in het Verenigd Koninkrijk waar hij verslag van deed.

Aan een tafel rijkelijk gevuld met oer-Hollandse cadeaus bespreken zij met Pasquino wat zij zagen in Nederland en wat er ten grondslag zou kunnen liggen aan het feit dat er momenteel in zoveel landen mensen opstaan tegen hun regering.

blckbx