blckbx today:

• zaterdag 16 juli 2022
  •  Tristate City | Een-tweetjes tussen media en politiek | Burger betaalt 'groene' handel

15-7-2022

Stel jouw vraag vooraf en LIVE tijdens de uitzending: Kijkersvragen kunnen via onze Telegram ingestuurd worden. Redacteur David Boerstra gaat daar door de vragen heen en wie weet komt jouw vraag dan in de uitzending! Wil je dat we jouw kijkersvraag zien? Volg ons dan nu al op Telegram: https://t.me/blckbxtv Wij ontvangen geen staatssteun of subsidies, blckbx is en blijft onafhankelijk. Jouw steun blijft hiervoor essentieel. Blijf ons daarom steunen via https://www.blckbx.tv/doneren Vrijdag 15 juli 2022 - Vanavond staat Tristate City centraal: het ambitieuze project dat Nederland, Vlaanderen en het Duitse Noordrijn Westfalen moet laten omvormen tot een megastad. Wat behelst dit project nu echt? Wij spraken o.a. met Peter Savelberg, de bedenker hiervan die liever uit de media blijft. - De bommelding bij het provinciehuis in Leeuwarden liet zien hoe media wel vol begrip is voor ambtenaren, maar dat amper toont voor de boeren. Het laat wederom zien hoe de kloof tussen overheid, media en burgers toeneemt. Sietske Bergsma legt uit hoe dit spel van beeldvorming wordt gespeeld. - Maar liefst 12 miljard euro wordt via de Nederlandse Waterschapsbank uitgeleend aan publieke instellingen, voor klimaatpolitiek. De publieke bank stort zich zelfs nu in de handel van 'groene' financiële producten op de Amerikaanse NASDAQ-beurs. - Uitgelichte artikelen van de Andere Krant Desk: publicist Sietske Bergsma, wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker en redacteur Bas Reijnierse Presentatie: Anne Willemsen Relevante achtergrondinformatie Voor alle relevante achtergrondinformatie en bronnen m.b.t. de uitzending, zie https://www.blckbx.tv/livestreams/blc... (na afloop van de uitzending) Iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE om 19:00 uur. Het nieuws belicht vanuit het oogpunt dat je van blckbx gewend bent, diepgravend en kritisch. Dat is wat je van blckbx today kan verwachten. Onder aanvoering van Flavio Pasquino verzorgt het team van redacteuren, de webredactie, video editors, de regie en de techniek drie keer in de week dit unieke live actualiteitenprogramma. Hierbij zal geen enkel onderwerp geschuwd worden en streven wij ernaar om de nodige balans aan te brengen in het brede medialandschap. blckbx today is iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE te zien op blckbx.tv om 19:00 uur. Heb je de uitzending gemist of wil je op een later moment blckbx today terugkijken? blckbx today is na afloop altijd terug te kijken via blckbx.tv. Over stichting blckbx: Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat. Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig. Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen. Doneren kan via https://blckbx.tv/doneren Inhoudsopgave: 0:00 Wacht tune 2:25 Nieuws van de dag 15:11 Media en politiek proberen kloof te slaan tussen burger en boer 34:39 De Andere Krant artikelen 39:39 Waterschapsbank leent recordbedrag voor klimaatagenda 46:31 Citymarketing project Tristate City in opspraak na stikstofbeleid 1:08:45 Kijkersvragen 1:16:05 Melkveehouder Jarno Meulenbeek in gesprek met Erwin Taams

BLCKBX