Artikel 120; toetsing aan de grondwet wellicht weer mogelijk? | Juridisch Coronajournaal

• zondag 3 juli 2022
  • Categorie:
  •  Het ziet er naar uit dat artikel 120 zijn langste tijd heeft gehad.

• 30/06/2022
  • Café Weltschmerz
  • Onze grondwet verbiedt in artikel 120 dat de rechter een wet die strijdig is met de grondwet, buiten werking stelt. Dus ons parlement mag wetten uitvaardigen waarin, in strijd met de grondwet, onze grondrechten worden geschonden.

Het ziet er naar uit dat artikel 120 zijn langste tijd heeft gehad. Zelfs de rechters vragen om afschaffing, zij willen ongrondwettige wetten buiten werking kunnen stellen. Is dat goed nieuws voor de rechtsstaat?
    Dat valt nog te bezien, zo leert deze uitzending van het Juridisch Corona Journaal.

Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz. Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema’s. Wij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media. Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet verbonden aan politieke, religieuze of commerciële partijen.

Waardeer je onze video’s? Help ons in de strijd naar een eerlijker Nederland, vrij van censuur en Steun Café Weltschmerz en word Stamgast!

Frank Stadermann en Sietske Bergsma