VVD-leden stemmen stikstofplannen weg; Rutte en Van der Wal weigeren beleid te veranderen

• zondag 12 juni 2022
  • Categorie: , ,
  • Een krappe meerderheid van de VVD-leden heeft gisteren voor een motie gestemd die opriep om het stikstofbeleid te veranderen.

12-6-2022

Deze VVD-meerderheid is van mening dat het kabinet de stikstofplannen moet gaan aanpassen. De afgelopen weken werd al duidelijk dat de stikstofplannen konden rekenen op veel kritiek van lokale VVD-bestuurders en politici. Echter hebben Mark Rutte en Christianne van der Wal al bekend gemaakt de plannen niet te gaan wijzigen.

De jubelstemming bij kritische VVD-leden was zaterdagmiddag groot. Een krappe meerderheid (51 procent) van de partij stemde voor een koersverandering wat betreft de stikstofplannen.

Echter maakte zowel premier Rutte als minister Van der Wal snel bekend voorlopig nog niet te denken aan een koerswijziging. Rutte liet na afloop van het congres weten de stikstofplannen niet terug naar de tekentafel te sturen.

Minister Van der Wal liet weten dat het niet aan haar of Rutte is om de stikstofplannen nu ineens te gaan wijzigen; het is straks aan de Tweede Kamer om via het debat over het kabinetsplan eventuele aanpassingen af te dwingen.

NieuwRechts

Je kunt toch al jaren aan Rutte zien dat hij niet met Nederland bezig is zoals een ondernemer dag en nacht met toko begaan is. Rutte is zichzelf niet, zijn gedachten zijn constant bij zijn baas Klaus in Basel, van wie de besturing plaats vindt. Alle NL politici die banden met Schwab hebben moeten ons land uitgejaagd worden.