Van Haga haalt scherp uit naar "anti-ondernemerspartijen" CDA en VVD: "Ze zijn collectivistisch geworden"

• dinsdag 14 juni 2022
  • Categorie: , , ,
  • "De VVD en het CDA zijn naar links afgeslagen"

BART REIJMERINK14-6-2022

BVNL-leider Wybren van Haga was afgelopen weekend te gast bij Business Class om te praten over het stikstofdossier, het kabinetsbeleid en zijn eigen partij. In gesprek met Harry Mens legde Van Haga uit waarom zijn partij inmiddels al meer dan 5000 leden heeft. Hard werkende Nederlanders zijn de afgelopen jaren uitgekleed door het CDA en de VVD en zijn hierdoor op zoek naar een partij die wel voor hen opkomt. BVNL wil zich ontpoppen tot de partij voor ondernemers.

"De VVD en het CDA zijn naar links afgeslagen", aldus een stellige Wybren van Haga bij Business Class. "Het zijn een beetje collectivistische partijen geworden, die zich helemaal niet meer interesseren voor boeren, bouwers of mkb-ondernemers. Nogmaals: in de coronacrisis hebben we het gezien. Of je nu kapper bent of een horecaondernemer, je wordt geknipt en geschoren door deze partijen. Dus Belang van Nederland is nu het mooie alternatief."

Volgens Van Haga is het zonde dat er zo weinig echte ondernemers in de Tweede Kamer zitten. Den Haag kent te veel beroepspolitici, aldus het Kamerlid. Deze politici weten alles van de politiek, maar staan te vaak mijlenver af van de samenleving. Toch bepalen zij wel wat Nederlanders moeten doen en dat heeft maar al te vaak rampzalige gevolgen. Volgens Van Haga laten de stikstof- en coronacrisis dit goed zien.

Volgens BVNL is het niet terecht dat men spreekt van een stikstofcrisis. Het is een crisis die alleen plaatsvindt op papier. Omdat men ooit bedacht heeft dat Nederland voedselarme gebieden kent, de zogenaamde Natura2000, levert ons dat nu ineens een crisis op. In deze Natura2000-gebieden mogen namelijk geen plantjes groeien, gebeurt dit wel dan zou er sprake zijn van een problematische stikstofoverschot. Maar alleen Nederland zou kent dit probleem. Complete onzin, aldus Van Haga.