'Teken de petitie!' FVD lanceert petitie om EU-lidmaatschap Oekraïne te voorkomen

• maandag 20 juni 2022
  • Categorie: , ,
  •  Forum voor Democratie is een internationale petitie gestart om het "absurde" plan om het door en door "corrupte" Oekraïne lid te maken van de Europese Unie. Het gevolg daarvan is, aldus FVD, immers een "directe oorlog met Rusland." En dat is simpelweg waanzin.

Michael van der Galien 20-6-2022

De internationale arm van FVD is er terecht enorm op tegen dat Oekraïne mogelijk lid wordt van de EU. Op twitter legt de partij kort uit waarom dat zo is. Ten eerste: een Oekraïens lidmaatschap resulteert automatisch in directe oorlog met Rusland. Dat is waar. Onontkoombaar. Een oorlog van een buitenlandse mogendheid tegen één EU-land is immers een oorlog tegen ze allemaal.

Ook stelt de partij dat het voor een "massale instroom" van Oekraïeners gaat zorgen. Want die kunnen dan immers snel en gemakkelijk naar rijke, westerse EU-landen komen. Dat is deels nu al het geval, maar dat zal straks natuurlijk al helemaal zo zijn.

Tenslotte stelt FVD dat dit al met al "enorme kosten" met zich zal meebrengen. Kosten die overigens betaald mogen worden door... de Nederlandse belastingbetaler.

Het is dus nogal wiedes dat deze petitie getekend moet worden. Want Oekraïne als EU-land is natuurlijk een absoluut nachtmerriescenario.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS