Tegenstellingen

• donderdag 30 juni 2022
  • Categorie: , , ,
  • In het nieuws stikt het van de tegenstellingen die door de massa gedachteloos worden geaccepteerd.

29-06-2022

Een automobiliste met een VVD-hoofd kwam zich beklagen over het feit dat ze wat uurtjes in de file had gestaan omdat ‘die boeren’ haar hadden belemmerd thuis te komen. Wat ze er niet aan toevoegde was dat ze slaafs tijdens de lock-downs gedwongen werd thuis te zijn.

Rutte en Kaag zijn laaiend dat boze maar onschuldige boeren naar de woning van een minister gaan, terwijl ze het heel normaal vinden dat die bewuste minister leugens vertelt en beleid voert gebaseerd op valse info. Zie o.a. de bewijzen van prof. Lindeboom (D66) en Louis Fresco (voorzitter Raad van Bestuur van de universiteit Wageningen)

Een man met een brandende fakkel voor de deur van Kaag krijgt ca. 6 maanden cel, terwijl een 62 jarige man die de woning van Van Haga binnendrong werd overgedragen aan een zorginstelling. Rutte hierover niet gehoord, maar tierde als een stier over de fakkelman.

Waar onze regering zeer rigide de stikstofidiotie verkondigt, slaan de burgers in Duitsland en België hun handen kapot van leedvermaak.
    En in Frankrijk worden de boeren zwaar gesubsidieerd, terwijl Rutte & co de boeren hier de nek om willen draaien.

Rutte kan niet verklaren waarom de stikstof van koeien zo erg is en die van Tata Steel, DSM, olieraffinaderijen en alle vliegtuigen niet.

Waar een tijd geleden politieauto’s (geen particulier eigendom) gebruikt werden om enkele wegen te bokkeren door heel langzaam in breed uitgewaaierde colonnes medeweggebruikers achter zich te laten, moeten diezelfde agenten wegblokkades met trekkers (wel eigendom van de bestuurders) aanpakken.

Waar boeren door de overheid verantwoordelijk gehouden worden voor de stikstof problemen, heeft diezelfde overheid toestemming gegeven honderden duizenden bomen te laten kappen. Bomen die o.a. in leven blijven door stikstof op te nemen.

Waar vakinhoudelijke onbenullen als bewindslieden van boerenzaken ons belerend toespreken wat korter te douchen en de cv 's winters graden lager te zetten, vliegen dezelfde zwaar overschatte gashoofden met zo'n 1500 vliegtuigen naar Davos om manipulator en mensenvernietiger Schwab een kleffe hand te mogen geven, om hem daar toe te zeggen de chaos onder de burgers te gaan verergeren. Terug in Den Haag verontwaardiging acterend dat het welzijn van de bevolking hen zo aan het hart gaat.

Waar m.n. GL en D66 de voorvechters zijn ons een klimaatprobleem aan te praten, alsof de mens hierop invloed op zou hebben i.p.v. de kosmische krachten en daarin vooral de zon, komen die Zweedse Greet adepten met kolen- en houtsnippersgestookte energiecentrales, omdat een principieel non-argument om niet in roebels te willen betalen belangrijker is.

Voor de coronawaanzin mochten auto’s nog maar 100 rijden, maar na 19.00 uur waren ze ineens milieuvriendelijker en kon er zonder bezwaar 130 worden gejakkerd.

Over corona gesproken, breek m’n bek niet open. Daarover ga ik nu geen tegenstellingen noteren, ben ik morgen nog bezig!

Maar Jules de Corte zag het in 1969 met al zijn zichtbeperkingen toen al duidelijk:

“Aan Luther en de anderen

Hoe kan de kerk nog blijven preken dat de wereld is verlost
    Terwijl miljoenen levenslang het allernodigste ontberen
    Terwijl er elke dag soldaten op de slagvelden creperen
    Omdat de rijken als de dood zijn dat de vrede centen kost
    En de regeerders niet geloven in gezag zonder geweren

Hoe kan de kerk maar steeds herhalen dat wij allen zijn bevrijd
    Terwijl van uur tot uur de vreselijkste gevaren ons bedreigen
    Terwijl de noden en problemen in getal en omvang stijgen
    En de vooruitgang steeds gebonden is aan geldelijk profijt
    En zij die vragen om het recht, zullen het vragend nooit verkrijgen

Hoe kan de kerk nog steeds beweren dat de mensheid is gered
    Terwijl die hele theorie eenvoudig nergens blijkt te kloppen
    Er is geen God meer en geen duivel om je achter te verstoppen
    Er is geen macht in het heelal die ons de ondergang belet
    We zullen het samen moeten doen of we gaan samen naar de knoppen.

Mooi toch het woordje ‘samen’ aan het eind!
    Fons Jansen raakte de juiste snaren in 1971 met zijn gedicht ‘Iedereen is bang’

De rijken zijn bang voor de armen
    De armen zijn bang voor hen met geld
    De linksen zijn bang voor de rechtsen
    De rechtsen zijn bang voor verandering
    Iedereen is als de dood voor een ander
    En verzamelt dan de bangen aan zijn kant
    Gaan ze hitsen, gaan ze haten, gaan ze stoken
    En ze schrijven vuile stukjes in de krant

De blanken zijn bang voor de zwarten
    De zwarten zijn bang voor de macht
    De massa is bang voor de homo’s
    De homo’s zijn bang voor de hetero’s
    Iedereen is als de dood voor een ander
    Wie ’t toegeeft valt als lafaard door de mand
    En de angst wordt zo de vader van agressie
    Want wie bang is houdt zijn wapens bij de hand

Arabieren zijn bang voor de joden
    De joden zijn bang voor de Rus
    De bazen zijn bang voor de bonden
    De knechten zijn bang voor hun meerderen
    Iedereen is als de dood voor een ander
    Die gaat denken en die pijnigt zijn verstand
    Hoe te zorgen dat hij banger is dan ik ben
    En wie lacht is de wapenfabrikant
    De mannen zijn bang voor de vrouwen
    De vrouwen zijn bang voor een kind
    Het zuiden is bang voor het westen
    Het westen is bang voor de oosterling
    Iedereen is als de dood voor een ander
    En wie slim is krijgt de bangen aan zijn kant
    Ook al noemen ze ’t eerste nog wel defensie
    Even later loopt de vrede uit de hand.

Verdeeldheid was toen dus al voorspeld.

Bob Cluwen ziet niet zozeer angst maar eerder moedwil, een eigen agenda
    bij de machthebbers en minachting voor mensen die wel ter zake kundig zijn:

Sinds jaar en dag is de Wageningen University & Research een van de belangrijkste landbouwuniversiteiten ter wereld. De Nederlandse boeren behoren tot de meest succesvolle en innovatieve boeren ter wereld dankzij het Plan-Mansholt, Europese steun en onderzoek. Parallel loopt de Nederlandse landbouw. Die is duurzamer en milieuvriendelijker dan elders. Prof. Han Lindeboom en Louise Fresco, de briljante voorzitter van de Raad van Bestuur Wageningen Universiteit & Research, zijn beide deskundigen. Hun gelijken hebben zij in het parlement niet en ook niet in het kabinet. Het stikstofrapport van het RIVM is door Prof. Lindeboom voorzien van kritische noten en aanbevelingen. Hierover is door Pieter Omtzigt een motie ingediend. Het parlement wees deze zinnige motie af!!
    Mede door dit gegeven stel ik mij de vraag: "Leiden onze politici en bestuurders collectief aan verlies van werkelijkheidszin?" Ja!
    Er is over nagedacht. Onze bestuurders nemen geen contact op met dissidente deskundigen omdat zij de crisis niet willen wegnemen maar willen verdiepen: viruscrisis, energiecrisis, Ruslandcrisis, de klimaatcrisis. Desnoods verzinnen ze een crisis zoals de stikstofcrisis. De politiek laat zich niet met of door feiten overtuigen. Het naar buiten brengen van een groene utopie is heilig.

Rients HofstraPluchen Revolutie

Heel goed verwoord wat er in Nederland aan de hand is. Ook het stuk van Fons Jansen helaas nog zeer actueel.