Malone, Desmet en Vanden Bossche: we móeten ons samen blijven uitspreken

• zaterdag 25 juni 2022
  • Categorie: , ,
  • we móeten ons samen blijven uitspreken

25-6-2022

Dr. Robert Malone, dr. Geert Vanden Bossche en prof. dr. Mattias Desmet. Drie uitgesproken en fel bekritiseerde wetenschappers in een diepgaand gesprek over de ongelofelijke afgelopen twee jaar, de moeilijke tijd die ons ongetwijfeld te wachten staat en de hoop die ze ondanks alles hebben voor de toekomst. In de vierde aflevering van Headwind.

Wetenschappers Malone, Vanden Bossche en Desmet, alle drie staken ze de afgelopen twee jaar hun nek uit door zich binnen hun vakgebied uit te spreken tegen het heersende COVID-narratief. Ondanks dat de hele academische wereld zich tegen hen keerde, hebben ze nog altijd de rotsvaste overtuiging dat ze het met hun waarschuwingen en voorspellingen bij het rechte eind hebben.

Vlijmscherpe analyse

De drie hebben veel aan elkaar gehad bij het aanscherpen van hun denkbeelden, zo blijkt tijdens het ronduit fascinerende rondetafelgesprek in Andalusië. Samen analyseren ze de afgelopen twee jaar vlijmscherp, op medisch, psychisch en sociaal gebied. Ze vullen elkaar aan over massavorming en de onmiskenbare opmars naar een totalitair systeem binnen onze democratieën. Daarbij staan ze uitvoerig stil bij de dubieuze rol van de media en het Thrusted News Initiative, dat iedere vorm van wetenschappelijk debat in de kiem smoorde.

Ook hebben ze het over het gevaar van massaal vaccineren tijdens een pandemie, over het discrimineren van ongevaccineerden en over de scheuringen binnen families die zijn ontstaan door het creëeren van en vasthouden aan een bepaald narratief.

Unieke mogelijkheid

Maar ze komen ook met oplossingen. Om de massavorming te doorbreken. Om het gevaar van een dreigende totalitaire wereld uiteindelijk om te buigen in iets positiefs.

De geleerden zijn het erover eens dat we ons schrap moeten zetten voor de zeer moeilijke tijd die op korte termijn voor ons ligt. Maar ze hebben ook hoop dat we met de juiste mentaliteit en door ons te blijven uitspreken als mensheid een unieke mogelijkheid hebben om uiteindelijk een betere wereld te scheppen.

Het rondetafelgesprek tussen dr. Robert Malone, dr. Geert Vanden Bossche en prof. dr. Mattias Desmet bij Headwind is een absolute aanrader. Kijken dus!

BLCKBX